Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
User avatar
trui
Orange Belt
Posts: 111
Joined: Sun Jun 04, 2017 5:54 pm
Languages: Native: English
Good enough: Dutch
Not there yet: German
Just starting: French
We'll see?: Russian
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 3&start=10
x 215

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby trui » Sat Dec 09, 2017 4:56 pm

Jar-Ptitsa wrote:Kun je zelf ook schilderen? Ik zou graag meer over het tekenen willen leren, met kleuren dan bedoel ik.

[...]

Wat wil je studeren?

[...]

Heb je geen frans geleerd in Canada? In België moet je vlaams (dzw Nederlands) op school, of de vlamingen moeten frans leren. Niet dat iedereen überhaput iets leert haha. De meesten vinden Engels leuker en belangrijker.


Ik kan niet echt schilderen maar ik probeer af en toe om het te doen (mijn avatar bijvoorbeeld). Ik heb er in ieder geval liefhebberij in. :)

Ik ga media en communicatie cursussen volgen, denk ik.

Ja, ik heb Frans tot ongeveer een A2 niveau geleerd maar ik ben het helemaal vergeten! Canada is een groot land en het is makkelijker om Chinese en Duitse sprekers te vinden dan Franse sprekers waar ik woon.
1 x
All comments and corrections welcome.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 5:41 pm

trui wrote:
Jar-Ptitsa wrote:Kun je zelf ook schilderen? Ik zou graag meer over het tekenen willen leren, met kleuren dan bedoel ik.

[...]

Wat wil je studeren?

[...]

Heb je geen frans geleerd in Canada? In België moet je vlaams (dzw Nederlands) op school, of de vlamingen moeten frans leren. Niet dat iedereen überhaput iets leert haha. De meesten vinden Engels leuker en belangrijker.


Ik kan niet echt schilderen maar ik probeer af en toe om het te doen (mijn avatar bijvoorbeeld). Ik heb er in ieder geval liefhebberij in. :)

Ik ga media en communicatie cursussen volgen, denk ik.

Ja, ik heb Frans tot ongeveer een A2 niveau geleerd maar ik ben het helemaal vergeten! Canada is een groot land en het is makkelijker om Chinese en Duitse sprekers te vinden dan Franse sprekers waar ik woon.


Wat staat op jouw avatar? ik bedoel wat heb je geschilderd? sorry, ik kan het niet meteen erkennen hahaha :lol: Ik heb gedacht misschien staat een elefantje op een magische tapijt.

Ja, ik kan me voorstellen, want canada is enorm groot. Er bestaat ook een soort traditie dat als er twee talen in een land zijn, dan haten de mensen in één gedeelte de taal van de andere en vice versa. tenminste in België is dat zo.

Zijn die cursussen aan de uni?
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
trui
Orange Belt
Posts: 111
Joined: Sun Jun 04, 2017 5:54 pm
Languages: Native: English
Good enough: Dutch
Not there yet: German
Just starting: French
We'll see?: Russian
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 3&start=10
x 215

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby trui » Sat Dec 09, 2017 5:52 pm

Jar-Ptitsa wrote:Wat staat op jouw avatar? ik bedoel wat heb je geschilderd? sorry, ik kan het niet meteen erkennen hahaha :lol: Ik heb gedacht misschien staat een elefantje op een magische tapijt.

Ja, ik kan me voorstellen, want canada is enorm groot. Er bestaat ook een soort traditie dat als er twee talen in een land zijn, dan haten de mensen in één gedeelte de taal van de andere en vice versa. tenminste in België is dat zo.

Zijn die cursussen aan de uni?


Haha, is maar een schetsje dat ik maanden geleden deed. Ik kleurde het vorige week in met aquarellen. Volgens mij is het een konijn (of zoiets) in een hangmat (of een boot).

De cursussen worden door Erasmus universiteit Rotterdam aangeboden.
1 x
All comments and corrections welcome.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 6:12 pm

trui wrote:
Jar-Ptitsa wrote:Wat staat op jouw avatar? ik bedoel wat heb je geschilderd? sorry, ik kan het niet meteen erkennen hahaha :lol: Ik heb gedacht misschien staat een elefantje op een magische tapijt.

Ja, ik kan me voorstellen, want canada is enorm groot. Er bestaat ook een soort traditie dat als er twee talen in een land zijn, dan haten de mensen in één gedeelte de taal van de andere en vice versa. tenminste in België is dat zo.

Zijn die cursussen aan de uni?


Haha, is maar een schetsje dat ik maanden geleden deed. Ik kleurde het vorige week in met aquarellen. Volgens mij is het een konijn (of zoiets) in een hangmat (of een boot).

De cursussen worden door Erasmus universiteit Rotterdam aangeboden.


Dat is heel leuk. Konijnen zijn lief :)

Ga je dus in Rotterdam wonen? Ken ik niet, die stad. Ik ben wel vaker in Maastricht geweest, ook in Zeeland op vakantie waar je mooi kunt fietsen.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
trui
Orange Belt
Posts: 111
Joined: Sun Jun 04, 2017 5:54 pm
Languages: Native: English
Good enough: Dutch
Not there yet: German
Just starting: French
We'll see?: Russian
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 3&start=10
x 215

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby trui » Sat Dec 09, 2017 6:21 pm

Jar-Ptitsa wrote:Dat is heel leuk. Konijnen zijn lief :)

Ga je dus in Rotterdam wonen? Ken ik niet, die stad. Ik ben wel vaker in Maastricht geweest, ook in Zeeland op vakantie waar je mooi kunt fietsen.


Ik ga hopelijk met mijn vriend wonen (hij woont in een dorp in Zuid-Holland). Maar ik weet nog niet of mijn aanvraag aanvaard zal worden.
2 x
All comments and corrections welcome.

User avatar
Cola
White Belt
Posts: 32
Joined: Sat Mar 11, 2017 4:16 am
Location: United States
Languages: English (N), Studying Dutch
x 38

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Cola » Sun Dec 10, 2017 4:51 am

Jar-Ptitsa wrote:Er zijn best wel veel mensen die Nederlands leren!!! :)

Ja, trui spreekt geweldig Nederlands, maar jij ook zo te zien :)

Wat zou je in een 'Dutch Study Group' willen zien, en waarom heeft het een engelstalige titel?


Dank je wel! :oops: Jouw Nederlands is ook best goed hoor!

Ik vind het tof dat er zoveel mensen zijn die Nederlands leren :D Maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik zou willen van een Nederlandstalige studiegroep maar ik vroeg me wel af waarom er nog geen studiegroep bestond voor het Nederlands want voor veel andere talen bestaat er wel eentje. Het zou wel gezellig kunnen zijn als een groep mensen die Nederlands leren bijvoorbeeld allemaal hetzelfde studieboek gebruikten enzo en elkaar daarbij konden steunen maar ik denk niet dat dat echt praktisch is of zelfs mogelijk is. ;)

Oh en ik weet niet meer waarom ik de titel in het Engels heb geschreven. Waarschijnlijk omdat de meeste andere studiegroepen ook een Engelstalige titel hebben als ik het me goed herinner.
1 x
Please correct even the smallest language mistakes I make. I really appreciate it!

User avatar
tarvos
Black Belt - 2nd Dan
Posts: 2889
Joined: Sun Jul 26, 2015 11:13 am
Location: The Lowlands
Languages: Native: NL, EN
Professional: ES, RU
Speak well: DE, FR, RO, EO, SV
Speak reasonably: IT, ZH, PT, NO, EL, CZ
Need improvement: PO, IS, HE, JP, KO, HU, FI
Passive: AF, DK, LAT
Dabbled in: BRT, ZH (SH), BG, EUS, ZH (CAN), and a whole lot more.
Language Log: http://how-to-learn-any-language.com/fo ... PN=1&TPN=1
x 6093
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tarvos » Sun Dec 10, 2017 10:22 am

Ik woon niet zo ver van Rotterdam. Ik woon zelf in een dorp in Zuid-Holland (dichter bij Den Haag om eerlijk te zijn). De meeste dorpen in Zuid-Holland zijn eigenlijk gewoon voorsteden van Rotterdam en Den Haag (het is bijna een aaneengesloten metropoolregio). Waarschijnlijk heb je een bus, tram, dan wel metro naar een van die steden vlakbij je huis.

Rotterdam heeft een hele andere sfeer omdat die stad platgebombardeerd was gedurende de Tweede Wereldoorlog. Veel nieuwbouw, moderne architectuur en veel rare kunstzinnige dingen (kubushuizen???). Den Haag, Leiden en Delft zijn traditioneler. Den Haag is ook wat anders omdat daar de wegen wat breder zijn, en bovendien omdat het de zetel van de regering, verscheidene ambassades en de koninklijke familie is.
1 x
I hope your world is kind.

Is a girl.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Dec 10, 2017 6:34 pm

Cola wrote:
Dank je wel! :oops: Jouw Nederlands is ook best goed hoor!


dankjewel :)

cola wrote:
Ik vind het tof dat er zoveel mensen zijn die Nederlands leren :D


Ja, ik ook. De meesten schrijven niet vak in het nederlands, maar ze kunnen het begrijpen en ze studeren het alhoewel misschien niet de hele tijd. meestal leren ze ook andere talen en het nederlands is hun tweede of derde vreemde taal, dus niet met zo veel enthousiasme als bij jou of trui.

Cola wrote:Maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik zou willen van een Nederlandstalige studiegroep maar ik vroeg me wel af waarom er nog geen studiegroep bestond voor het Nederlands want voor veel andere talen bestaat er wel eentje. Het zou wel gezellig kunnen zijn als een groep mensen die Nederlands leren bijvoorbeeld allemaal hetzelfde studieboek gebruikten enzo en elkaar daarbij konden steunen maar ik denk niet dat dat echt praktisch is of zelfs mogelijk is. ;)


Dat zou mooi zijn. Ikzelf gebruik geen boek en studeer de taal niet echt, maar ik zou toch graag deel willen nemen met discussies over bv woordenschat, grammatica, enz enz.

cola wrote:Oh en ik weet niet meer waarom ik de titel in het Engels heb geschreven. Waarschijnlijk omdat de meeste andere studiegroepen ook een Engelstalige titel hebben als ik het me goed herinner.


Ok. Ik dacht misschien bedoelde je dat het hoofdzakelijk voor engelstaligen zou zijn, en inderdaad zijn de meesten die nederlands leren hier ook wel englestalig. Ik heb een andere Waal hier op het forum gezien maar ik geloof dat zijn vreemde talen het engels en spaans zijn, hoewel ik denk dat ie tenminste basis Nederlands zou moeten kunnen begrijpen.

Is cola jouw favourite drank? Ik hou van cocktails zoals strawberry daiquiri. officieel kan ik geen alcohol drinken, maar af en toe drink ik het wel haha, of dan zonder alcohol kan ook.
1 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Dec 10, 2017 6:36 pm

trui wrote:
Jar-Ptitsa wrote:Dat is heel leuk. Konijnen zijn lief :)

Ga je dus in Rotterdam wonen? Ken ik niet, die stad. Ik ben wel vaker in Maastricht geweest, ook in Zeeland op vakantie waar je mooi kunt fietsen.


Ik ga hopelijk met mijn vriend wonen (hij woont in een dorp in Zuid-Holland). Maar ik weet nog niet of mijn aanvraag aanvaard zal worden.


Veel succes met de sollicitatie!!! Welke kwalificaties moet je ervoor hebben?
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Dec 10, 2017 6:44 pm

tarvos wrote:Ik woon niet zo ver van Rotterdam. Ik woon zelf in een dorp in Zuid-Holland (dichter bij Den Haag om eerlijk te zijn). De meeste dorpen in Zuid-Holland zijn eigenlijk gewoon voorsteden van Rotterdam en Den Haag (het is bijna een aaneengesloten metropoolregio). Waarschijnlijk heb je een bus, tram, dan wel metro naar een van die steden vlakbij je huis.

Rotterdam heeft een hele andere sfeer omdat die stad platgebombardeerd was gedurende de Tweede Wereldoorlog. Veel nieuwbouw, moderne architectuur en veel rare kunstzinnige dingen (kubushuizen???). Den Haag, Leiden en Delft zijn traditioneler. Den Haag is ook wat anders omdat daar de wegen wat breder zijn, en bovendien omdat het de zetel van de regering, verscheidene ambassades en de koninklijke familie is.


Die steden zijn helemaal niet ver kan elkaar vandaan. Welke is de beste om te bezoeken uit Den Haag, Rotterdam, Leiden en Delft?

Woon je graag in een dorp of liever in een stad?

Ik kom uit een klein dorp en had wel een beetje angst toen we naar Londen verhuisden, maar nu woon ik hier heel graag. Londen is een goede plaats voor mij, je kun meer jezelf zijn en het is ook fantastisch interessant hier.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests