Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
crush
Blue Belt
Posts: 514
Joined: Mon Nov 30, 2015 3:35 pm
Languages: EN (N), ES, ZH
Maintain: EUS, YUE, JP, HAW
Study: TGL, SV
On Hold: RU
x 953

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby crush » Sun Dec 03, 2017 1:27 am

tommus wrote:Er zijn er een paar, maar ze zijn niet erg actief op het Forum

Ik ook leer Nederlands, maar ik kan het nog niet goed praten. Ik vind jouw idee heel interessant, wil je zeggen iets gelijk de Spaanse forum?
0 x

User avatar
tommus
Blue Belt
Posts: 957
Joined: Sat Jul 04, 2015 3:59 pm
Location: Kingston, ON, Canada
Languages: English (N), French (B2), Dutch (B2)
x 1937

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tommus » Sun Dec 03, 2017 12:56 pm

crush wrote:wil je zeggen iets gelijk de Spaanse forum?

Niet precies. Als je verwijst naar de "Spaanse groep", dan nee. Het is voornamelijk in het Engels.

Maar waarschijnlijk verwees je naar "Español", dat is de hele sectie van onderwerpen in het Spaans. Ik denk dat we niet genoeg Nederlandse liefhebbers hebben om meerdere onderwerpen te ondersteunen zoals ze in het Spaans doen. Misschien twee of drie, maar niet veel.

Om te beginnen stel ik één enkel onderwerp voor. Mogelijke naam: "Discussies in het Nederlands". Alles in één "draad" (thread) omdat we een kritische massa nodig hebben om de draad actief te houden. Een potpourri van niet-controversieel wereldnieuws, Nederlands/Vlaams nieuws, wetenschap, geografie, geschiedenis, cultuur, taalonderwijs, computers. enz.

Een belangrijke voorwaarde voor zo'n groep, die alleen in het Nederlands zou zijn, is dat iedereen duidelijk aangeeft of ze inheems Nederlandstalig zijn of niet, zodat de deelnemers weten wat autochtoon is en wat misschien niet inheems is.
1 x
Dutch: 01 September -> 31 December 2020
Watch 1000 Dutch TV Series Videos : 40 / 1000

crush
Blue Belt
Posts: 514
Joined: Mon Nov 30, 2015 3:35 pm
Languages: EN (N), ES, ZH
Maintain: EUS, YUE, JP, HAW
Study: TGL, SV
On Hold: RU
x 953

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby crush » Sun Dec 03, 2017 6:44 pm

Ja, ik verwees naar de Spaanse sectie, waar alles in het Spaans is. Maar ik denk dat er hier in het forum ook vele mensen zijn die in het Nederlands goed kunnen praten. Heb je al het onderwerp gemaakt? Of wil je deze onderwerp gebruiken? Misschien kan je het link naar het andere onderwerp hier neerschrijven zodat andere mensen (bijv. ik :P ) die in de discussie willen deelnemen het gemakkelijk kunnen vinden.
0 x

User avatar
tommus
Blue Belt
Posts: 957
Joined: Sat Jul 04, 2015 3:59 pm
Location: Kingston, ON, Canada
Languages: English (N), French (B2), Dutch (B2)
x 1937

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tommus » Mon Dec 04, 2017 3:20 pm

crush wrote:Misschien kan je het link naar het andere onderwerp hier neerschrijven zodat andere mensen (bijv. ik :P ) die in de discussie willen deelnemen het gemakkelijk kunnen vinden.

Jouw wens is mijn bevel.

Discussies in het Nederlands
2 x
Dutch: 01 September -> 31 December 2020
Watch 1000 Dutch TV Series Videos : 40 / 1000

crush
Blue Belt
Posts: 514
Joined: Mon Nov 30, 2015 3:35 pm
Languages: EN (N), ES, ZH
Maintain: EUS, YUE, JP, HAW
Study: TGL, SV
On Hold: RU
x 953

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby crush » Mon Dec 04, 2017 11:17 pm

tommus wrote:Jouw wens is mijn bevel.

Discussies in het Nederlands

Dank je, ik zal er nu kijken!
0 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 1:46 pm

trui wrote:
vogeltje wrote:Ik houd vooral van beelden van vogels en dieren, en ook waar het licht mooi is zoals met een lantaarn, en mooie tuinen enz. De impressionisten vind ik ok, maar zijn mijn favorieten niet.


Mooi. Daar hou ik ook van. :) Ik hou zelf vooral van schilderijen die gebruik van heldere kleuren maken en ook schilderijen die subtielere kleuren gebruiken. Ja--ik hou van heel veel kunst nu ik erover nadenk.


Kun je zelf ook schilderen? Ik zou graag meer over het tekenen willen leren, met kleuren dan bedoel ik.

trui wrote:
vogeltje wrote:Jouw nederlands is behoorlijk goed denk ik. Waar woon je nu, ben je brits(e)?


Dankjewel! Ik ben Canadese en woon in Canada dus het is helaas echt duur om Nederland en mijn vriend te bezoeken. Volgende herfst ga ik hopelijk in Nederland studeren als mijn aanvraag lukt.


Wat wil je studeren?

Sorry dat mijn antwoord zo laat is, maar ik kon de laatste maand niet inloggen maar nu weer wel. Ik was natuurlijk eerst trieste dat het niet toegelaten was, maar in de loop van de tijd heb ik gedacht wat gelukkig alleen maar 30 dagen. Als altijd, hoofdzaak -krijg ik geen problemen ervan.

Heb je geen frans geleerd in Canada? In België moet je vlaams (dzw Nederlands) op school, of de vlamingen moeten frans leren. Niet dat iedereen überhaput iets leert haha. De meesten vinden Engels leuker en belangrijker.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 2:03 pm

tarvos wrote:Alleen ben je met je huidige taalniveau geen B1, dat kan ik wel stellen. :P


Inderdaad, trui spreekt ongelofelijk goed Nederlands. :)

Ik schat mijn niveau in als C1, misschien C1.5 (?) en ik zie geen enkel fout in het nederlands van trui. Waarschijnlijk ziet zij / hij fouten in het mijne.
Last edited by Jar-Ptitsa on Sat Dec 09, 2017 2:33 pm, edited 1 time in total.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 2:09 pm

Cola wrote:Ik vind Nederlands heel mooi. Zijn er nog mensen op dit forum die actief Nederlands aan het leren zijn?

WAUW trui, wat is je Nederlands goed zeg! Ik wou dat ik ook zo goed Nederlands kon! Ik moet nog heel veel oefenen dus. :D

Trouwens, waarom hebben we nog geen 'Dutch Study Group'? Zijn er niet genoeg mensen die Nederlands leren daarvoor?


Er zijn best wel veel mensen die Nederlands leren!!! :)

Ja, trui spreekt geweldig Nederlands, maar jij ook zo te zien :)

Wat zou je in een 'Dutch Study Group' willen zien, en waarom heeft het een engelstalige titel?
1 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 2:17 pm

crush wrote:Ik ook leer Nederlands, maar ik kan het nog niet goed praten. Ik vind jouw idee heel interessant, wil je zeggen iets gelijk de Spaanse forum?


Hoi crush

welkom op het nederlands gesprek :)

je spreekt een heel leuke combinatie talen!!!
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Dec 09, 2017 2:48 pm

Tristano wrote:Hoe gek klinkt het, ik vind de algemeen Nederlands die in Nederland wordt gesproken de mooiste. Ik hou niet van Vlaams en zuidelijke dialecten en zeker niet van westelijk en noordelijke dialecten. Nederlands lijkt me als een elegante taal en het heeft een heel mooie flow. En ja het is ook grappig om te spreken.


Ik ben helemaal niet met je eens behalve dat het grappig is om te spreken. Tot nu toe heb ik geen enkele andere taal gehoord dat zo grappig is, ik lach me kapot met nederlands. Vooral als een bekakte iemand nederlands spreekt en zichzelf geweldig vind, is het enorm grappig want de taal altijd zo lelijk en brutaal klinkt haha

Hoe gaat het met jouw baby nu een maand of zo na de operatie?
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests