Team Me: Foxing Around

Continue or start your personal language log here, including logs for challenge participants
reineke
Black Belt - 3rd Dan
Languages: Fox (C4)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=6979
x 6035

Team Me: Foxing Around

Postby reineke » Fri Oct 06, 2017 8:57 pm

„C'est une épineuse entreprise, et plus qu'il ne semble, de suivre une allure si vagabonde que celle de nôtre esprit; de pénétrer les profondeurs opaques de ses replis internes; de choisir et arrêter tant de menus de ses agitations.“

Michel de Montaigne

Anyway, here I've tried to log some language activities, progress reports etc.
Attachments
UY.jpg
UY.jpg (82.04 KiB) Viewed 473 times
Last edited by reineke on Wed Mar 13, 2019 10:46 pm, edited 27 times in total.
6 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Re: Reineke's log

Postby reineke » Fri Oct 06, 2017 9:08 pm

DAL DIARIO DI LEI:

Ieri sera l'ho trovato strano.
Ci eravamo accordati di trovarci al bar. Ho pensato che sarei stata io ad arrivare un po' tardi, invece è arrivato lui più in ritardo, ma non ha voluto parlarne.
La conversazione non era vivace, allora gli ho proposto di andare in un posto più intimo per poter parlare meglio, e siamo andati in un ristorante.

Ma lui continuava a comportarsi in maniera strana... sembrava assente, vuoto. Io continuavo a pensare che fosse mia la colpa, chissà a che cosa pensava così seriamente.
Gli ho chiesto e mi ha risposto che non aveva niente a che vedere con me. Ma non ero convinta.

Ritornando a casa nostra, in macchina, gli ho detto che lo amavo, e lui ha solo posato il suo braccio sulle mie spalle senza rispondere. Come spiegare questo?
Non mi ha detto che anche lui mi ama!

Quando siamo arrivati a casa, mi e' venuto in mente che lui volesse lasciarmi. Volevo parlare, ma lui si è messo a guardare la TV con un viso inespressivo. La sua indifferenza mi fa pensare che tutto sia finito tra noi.
Ho deciso di andare a letto... per dormire.

Lui mi raggiunge dieci minuti dopo, e mi sono veramente sorpresa quando ha risposto ai miei baci e abbiamo fatto l'amore... ma senza che mutasse quella sua espressione assente sul viso ...
Io non lo tolleravo più, volevo parlare immediatamente, ma lui si è addormentato subito, ed io... io mi sono messa a piangere tutta la notte fino ad addormentarmi anch'io.

Non so cosa fare, sono sicura che lui si è innamorato di un’altra donna. La mia vita è un vero disastro...

DAL DIARIO DI LUI:

La moto fa uno strano rumore in rilascio...
Non ho capito cosa sia...

Mah, menomale che ieri almeno ho trombato!
3 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Fri Oct 06, 2017 11:21 pm

Speechnotes repeat/copy/paste

Ti credi molto furba
Rassegnati, ti ha scaricato
Non mi rivedrai mai più
Non ci commuovi
Togliti dai piedi
...
Togliti di lì per favore
Spostati
Levati!
Per quattro brutti ceffi come voi non c'è travestimento che tenga.
Kebab kebab (mi ha letto nei pensieri)
Che babbei! Mentre loro le prendono io me la svigno subito...

Qualche pisciatina di neve...

Dammi un nome o qui passiamo a un altro livello.
Se ti vuoi fare una bella scazzottata..
Le chiavi sono dentro.
A quanto pare la pioggia ha fatto traboccare le fogne.
Come te la passi?
Sei ancora in circolazione?
Tu resta in macchina ed io..
Cosa vuoi dirmi?
Io qui perdo sonno. Cosa vuoi?
Si è sbronzato ed è finito accartocciato intorno ad un albero.

Ce l'hai con me?
Vai a fanculo!

Rilegato in pelle umana e scritto con il sangue, questo antico testo sumero conteneva strani riti di sepoltura, incantesimi funerari e formule di resurrezione demoniaca.

Lo sai che hai una scarpa slacciata?

Allora idioti primitivi, sturatevi le orecchie!
Vedete questo? Questo è...Il mio "Bastone di Tuono"!! È un Remington a doppia canna, calibro 12, il migliore del mio supermercato, lo si trova nel reparto caccia e attrezzi sportivi. Questo adorabile ma terribile aggeggio lo fanno nel Michigan, costa 100 dollari e 95 scontato, ha il calcio in noce, le canne di acciaio blu cobalto e un grilletto sensibilissimo, proprio così. "Magazzini S-mart, i migliori d'America!" Avete capito?!

Sei cresciuta in una stalla? Chiudi la porta!

Una volta hai detto che ti piacevo...
Tesoro, adesso fai proprio schifo!

Brought to you by Gnossika (TM)
Last edited by reineke on Sun Feb 25, 2018 6:37 pm, edited 1 time in total.
1 x

Tristano
Blue Belt
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 836

Postby Tristano » Sat Oct 07, 2017 6:44 am

reineke wrote:DAL DIARIO DI LEI:

Ieri sera l'ho trovato strano.
Ci eravamo accordati di trovarci al bar. Ho pensato che sarei stata io ad arrivare un po' tardi, invece è arrivato lui più in ritardo, ma non ha voluto parlarne.
La conversazione non era vivace, allora gli ho proposto di andare in un posto più intimo per poter parlare meglio, e siamo andati in un ristorante.

Ma lui continuava a comportarsi in maniera strana... sembrava assente, vuoto. Io continuavo a pensare che fosse mia la colpa, chissà a che cosa pensava così seriamente.
Gli ho chiesto e mi ha risposto che non aveva niente a che vedere con me. Ma non ero convinta.

Ritornando a casa nostra, in macchina, gli ho detto che lo amavo, e lui ha solo posato il suo braccio sulle mie spalle senza rispondere. Come spiegare questo?
Non mi ha detto che anche lui mi ama!

Quando siamo arrivati a casa, mi e' venuto in mente che lui volesse lasciarmi. Volevo parlare, ma lui si è messo a guardare la TV con un viso inespressivo. La sua indifferenza mi fa pensare che tutto sia finito tra noi.
Ho deciso di andare a letto... per dormire.

Lui mi raggiunge dieci minuti dopo, e mi sono veramente sorpresa quando ha risposto ai miei baci e abbiamo fatto l'amore... ma senza che mutasse quella sua espressione assente sul viso ...
Io non lo tolleravo più, volevo parlare immediatamente, ma lui si è addormentato subito, ed io... io mi sono messa a piangere tutta la notte fino ad addormentarmi anch'io.

Non so cosa fare, sono sicura che lui si è innamorato di un’altra donna. La mia vita è un vero disastro...

DAL DIARIO DI LUI:

La moto fa uno strano rumore in rilascio...
Non ho capito cosa sia...

Mah, menomale che ieri almeno ho trombato!

Esatto. Donne: non riusciamo a vivere con loro, ma non riusciamo a vivere senza di loro.
0 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Sat Oct 07, 2017 3:51 pm

"Ecco tutto ciò che dovete sapere sugli uomini e sulle donne: le donne sono pazze e gli uomini sono stupidi. E il motivo principale per cui le donne sono pazze è perche' gli uomini sono stupidi."

George Carlin
2 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Sun Oct 08, 2017 8:26 pm

A quick intro to some popular English-based courses:

Michel Thomas classic - a thin grammar cheat sheet. Steaming gobs of English with a side dish of poorly pronounced foreign phrases.

Pimsleur - 90 minutes of real life audio stretched over 75 hours. This is also the essence of Glossika.

Glossika - poorly prepared, poorly translated English-language source material you're supposed to use to beat your brain into submission and express your English-speaking self in another language. Better example sentences were apparently plagiarized from English Grammar in Use by Raymond Murphy. Translation message boards offer some insight into how these jobs were outsourced.

Assimil is OK for a bilingual reader + audio combination. The telegraphic notes work better with European languages. As far as the forum crowd is concerned, this comes across along the lines of Buffy the Vampire Slayer. Monkey see, monkey do.That quality could qualify it for the title of the worst program ever since it gets peddled, together with TV programs, as a solution for every possible language learning problem.

And I love TV!
trekkie.jpg
trekkie.jpg (127.42 KiB) Viewed 665 times

Some practical advice

Paul Nation's page

Paul Nation's page
See: What you need to know to learn a foreign language

Scott Thornbury
Defossilization Diaries
A language teacher [and FLT methodology expert] tries to crank up his Spanish. Spoiler: It wasn't easy.

Reaching High Levels

https://forum.language-learners.org/vie ... =14&t=8396
Last edited by reineke on Mon Feb 04, 2019 6:25 pm, edited 6 times in total.
1 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Tue Oct 10, 2017 8:39 pm

1 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Wed Oct 11, 2017 12:32 pm

Журавль и цапля. Русская народная сказка.
2 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Thu Nov 02, 2017 1:02 am

Pumping iron vs language learning
(Copy/paste from another thread)

Pumping iron: Lighter weights just as effective as heavier weights to gain muscle, build strength

"New research from McMaster University is challenging traditional workout wisdom, suggesting that lifting lighter weights many times is as efficient as lifting heavy weights for fewer repetitions.

It is the latest in a series of studies that started in 2010, contradicting the decades-old message that the best way to build muscle is to lift heavy weights.

"Fatigue is the great equalizer here," says Stuart Phillips, senior author on the study and professor in the Department of Kinesiology. "Lift to the point of exhaustion and it doesn't matter whether the weights are heavy or lightt,"

"At the point of fatigue, both groups would have been trying to maximally activate their muscle fibres to generate force," says Phillips, "

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... um=twitter

Your initial assumptions about bodybuilding could be wrong. It's a tempting analogy and you will find plenty of articles online about how to make your brain buff. The brain's fibers will however not tear from too much reading. Regarding "rest" you may find this study interesting:

Second language processing shows increased native-like neural responses after months of no exposure.

"Although learning a second language (L2) as an adult is notoriously difficult, research has shown that adults can indeed attain native language-like brain processing and high proficiency levels. However, it is important to then retain what has been attained, even in the absence of continued exposure to the L2--particularly since periods of minimal or no L2 exposure are common.

...Instead...it remained unchanged, and there was an increase in native-like neural processing of syntax... The results demonstrate that substantial periods with no L2 exposure are not necessarily detrimental. Rather, benefits may ensue from such periods of time even when there is no L2 exposure. Interestingly, both before and after the delay the implicitly trained group showed more native-like processing than the explicitly trained group, indicating that type of training also affects the attainment of native-like processing in the brain. Overall, the findings may be largely explained by a combination of forgetting and consolidation in declarative and procedural memory, on which L2 grammar learning appears to depend. The study has a range of implications, and suggests a research program with potentially important consequences for second language acquisition and related fields.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22470434

I've never tried to learn a language in a given amount of time. The brain is not a muscle but we can use any help we can get. Or is it?

Fun stuff:

IS THE BRAIN LIKE A MUSCLE, REALLY?
By Po Bronson On Friday, December 11, 2009 -

"Ever since that New York magazine story was published, it’s been common now to tell kids the brain is like a muscle, and intelligence is malleable. The catch was that the students at Life Sciences were reading a four-page middle-reader version of neuroscience-lite that was somewhat edited to enhance, or sell, the idea that IQ isn’t fixed.

So it’s been a legitimate ongoing question whether we’re really now telling kids the truth, when we tell the brain is a muscle. Just how malleable is IQ, really?

...striking evidence that indeed, the brain is like a muscle. While every individual probably has upper limits to what we might be capable of, brain training – like weight training, or fitness training – can lift us towards those limits."

http://www.newsweek.com/brain-muscle-really-223348

https://kids.frontiersin.org/article/10 ... 2014.00005

Muscle Strength Is in the Mind

A new study found that just imagining arm exercises created a tangible effect on the body.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... yOZooZvxDQ

Is the Brain Like Muscle?
Were the jocks correct?

Grow your muscle, grow your brain. For decades it’s getting clearer – physical activity leads to more brain cells. But how? And why?

https://www.google.com/amp/s/www.psycho ... scle%3Famp

What happens in the brain when you learn a language?

https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... e-learning

I think that recent research from a number of fields provides valuable clues to language learners.

Some excerpts from Conti's blog:

"The path to becoming a better teacher does come through reflectivity, as most of todays’ CPD gurus preach. But understanding the basic neuroscience facts about language acquisition and developing your own framework fuels and structures that reflectivity and significantly reduces the occurrence of the cognitive block that many teachers who contact me through social media tell me they often experience when they plan lessons. It also reduces the likelihood that your planning is driven by the activities/resources you find rather than the much healthier opposite scenario, i.e.: you choosing the activities/resources to best serve your planning.

Language learning is acquired differently from the core subjects most school policies are designed for...

All I learned during my teacher training, for example, was how to use flashcards, make beautiful OHTs, survival classroom-management techniques, a few fixed instructional sequences, how to keep my planner tidy and that teaching is an extremely stressful profession...

Listening is the most neglected of the four language skills in the typical MFL classroom, yet it is the pivotal skill in first and second language acquisition...

Speaking is another overly neglected skill.

This neglect is scandalous considering that speaking involves the mastery of complex cognitive and motor-sensorial production systems that needs to become automatized if we want to approximate first language fluency (i.e. 2 to 4 words uttered per second). This is my greatest source of daily frustration as ultimately it is speakers not mere ‘knowers’ of the vocabulary and grammar of the language that MFL teachers should aspire to forge. The over-use of iPads and other digital devices has further exacerbated this neglect in recent years.

Grammar instruction still occurs, in many quarters, through outdated practices which defy neuroscience...

How verb drills can enhance oral and written fluency - A neuroscience perspective ...

Nine research facts about L2 phonology teaching and learning...

A fairly recent acquisition of neuroscience is that Working Memory’s phonological storage does not last more than a few seconds (some say two!) unless, that is, we make a conscious effort through rehearsal (repetition) to keep items in there. This limited storage time has important implications given that memory is phonologically mediated (i.e. when we retrieve L2 words from Long-Term memory we do so through their sound)...

... often teachers think they are teaching pronunciation whilst they are actually mostly focusing on teaching decoding skills. Not the same thing."

Re: "phrenology" and "carny" writing:

"...overgeneralization , misinterpretation, vulgarization or distortion of research findings, hypotheses or even theories of some validity, which have given rise to ‘myths’ about language teaching and learning that have been haunting the teaching profession for decades..."

Last edited by reineke on Sat Feb 09, 2019 12:09 am, edited 6 times in total.
0 x

reineke
Black Belt - 3rd Dan
x 6035

Postby reineke » Thu Nov 02, 2017 3:36 am

Обратная сторона Луны» 2

Your new cell:

996235_original.jpg
996235_original.jpg (155.41 KiB) Viewed 1591 times

Russian log:

Обратная сторона Луны», E. Blyton (1/2 of an audiobook), some cartoons and documentaries.

Last edited by reineke on Mon Feb 04, 2019 6:25 pm, edited 1 time in total.
1 x

Return to “Language logs”