Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
PsittacusMagnus
Orange Belt
Languages: English (N), Dutch (low-adv), Latin (beg)
x 94

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby PsittacusMagnus » Sun Aug 30, 2015 10:18 am

.
Last edited by PsittacusMagnus on Sun Oct 18, 2015 12:01 pm, edited 1 time in total.
1 x

vogeltje
Blue Belt
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 533

Postby vogeltje » Sun Aug 30, 2015 10:20 am

pact83 wrote:Nee, Dokter Tinus is een Nederlandse productie. Vertaling was niet het juiste woord - volgens Wikipedia is het "een Nederlandse bewerking". Je kan het gratis op internet kijken: http://www.sbs6.nl/programmas/dokter-tinus/. (De video's op SBS6 lukken niet altijd voor mij, maar je kan het buiten Nederland kijken.)

Dankjewel voor de link.

In het algemeen vond ik Nederlandse TV erg slecht met veel lawaai. Ik leerde veel van de taal via de TV maar ik kan niet zeggen dat ik nu hun programma's wil kijken.

Nederlanders of vlamingen, waarom moet er een ' tussen a en s zijn in "programma's" en andere meervoud woorden :?:

Vind je Nederland leuk? Ik denk voor vakanties is het prima, maar niet om te wonen. Zulk gevoel heb ik.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

vogeltje
Blue Belt

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 533

Postby vogeltje » Sun Aug 30, 2015 10:22 am

PsittacusMagnus wrote:Ik kan geen Nederlands maar ik wil het leren.

(Hoping that I didn't butcher that. I dabbled with it quite some time ago.)

You didn't butcher that, I think that it was correct :)

Volgens mij heb je het correct geschreven :)

Waarom wil je Nederlands leren? wat een lelijke taal :evil: maar wel grappig en op zijn enige manier ook leuk.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.

PsittacusMagnus
Orange Belt
x 94

Postby PsittacusMagnus » Sun Aug 30, 2015 11:06 am

.
Last edited by PsittacusMagnus on Sun Oct 18, 2015 12:02 pm, edited 1 time in total.
0 x

tommus
Blue Belt
Languages: English (N), French (B2), Dutch (B2), German (A1), Spanish (A1), Esperanto (A1)
x 771

Postby tommus » Sun Aug 30, 2015 12:28 pm

vogeltje wrote:Waarom wil je Nederlands leren? wat een lelijke taal :evil: maar wel grappig en op zijn enige manier ook leuk.

Ik ben het oneens. Ik denk dat Nederlands is een mooie taal.

(Sorry. Ik heb een deeltje van dit bericht in het Engels per ongeluk geplaatst. Hier is een Nederlandse versie.)

Ik denk dat het zeer onbedachtzaam is, op een taal forum als dit, om een taal als "lelijk" te beschrijven. Zeer onbedachtzaam inderdaad, en niet behulpzaam.
Last edited by tommus on Sun Aug 30, 2015 5:14 pm, edited 1 time in total.
1 x
Dutch
40 Boeken
● 35 Ned. Videos
● 370 Univ-Nederland
: 23 / 40
: 35 / 35
: 155 / 370
● 730 Video Nieuws
● 104 Skype NL Chats
● 730 Tekst Nieuws
: 620 / 730
: 75 / 104
: 620 / 730

PsittacusMagnus
Orange Belt
x 94

Postby PsittacusMagnus » Sun Aug 30, 2015 1:32 pm

.
Last edited by PsittacusMagnus on Sun Oct 18, 2015 11:56 am, edited 1 time in total.
3 x

vogeltje
Blue Belt

x 533

Postby vogeltje » Sun Aug 30, 2015 2:18 pm

tommus wrote:
vogeltje wrote:Waarom wil je Nederlands leren? wat een lelijke taal :evil: maar wel grappig en op zijn enige manier ook leuk.

Ik ben het oneens. Ik denk dat Nederlands is een mooie taal.

I think it is very inconsiderate, on a nice language learning forum like this, to describe any language as "ugly". Very inconsiderate indeed, and not helpful.

Ik vind het lelijk. het doet pijn aan mijn oren en het is vreselijk lelijk en grof. Dit is mijn mening. Maar als u de rest van mijn post leest, zult u ook merken dat ik de taal ook erg grappig en leuk vind. Waarom denkt u dat ik zo graag in het nederlands schrijf? En heb zo veel moeite gedaan om het goed te leren?

I think it is very inconsiderate, on a nice language learning forum like this, to write in ENGLISH on the DUTCH LANGUAGE thread where 99.99999999999999999999999999% of the forum is in ENGLISH. Very inconsiderate indeed, and not helpful
0 x

vogeltje
Blue Belt

x 533

Postby vogeltje » Sun Aug 30, 2015 2:27 pm

PsittacusMagnus wrote:Ja, het is een mooie taal! Erg leuk!

Ik vind het ook leuk. Mooi niet. maar een meningsverschil mag, of niet?

Of moeten we allemaal robots zijn, die dezelfde mening delen?
0 x

rdearman
Site Admin
Languages: English (N)
French (studies), Italian (studies), Mandarin (studies),
Esperanto TAC (Only god knows why), Finnish (only in it for the cookies)
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=1836
x 5308

Postby rdearman » Sun Aug 30, 2015 4:35 pm

Can I remind everyone to post in Dutch and only post in English if they're translating the Dutch.

Kan ik iedereen eraan te herinneren om te posten in het Nederlands en alleen in het Engels post als ze het vertalen van het Nederlands.
2 x
"Never blame on malice that which can be explained by stupidity."

Iversen
Brown Belt
Languages: Monolingual travels in Danish, English, German, Dutch, Swedish, French, Portuguese, Spanish, Catalan, Italian, Romanian,
Ahem, not yet: Esperanto, Norwegian, Afrikaans, Platt, Scots, Russian, Serbian, Bulgarian, Albanian, Greek, Latin, Indonesian ...
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=1027
x 2618

Postby Iversen » Sun Aug 30, 2015 6:22 pm

Ik denk eigenlijk ook dat Nederlands een mooie taal is - en ik heb feitelijk liever de noordelijke varianten die meer keelklank hebben dan de zuidelijke varianten.

En Vogeltje, alstublieft wees vriendelijk om Tommus. Als je de mensen bang of boos maakt, zullen ze misschien stoppen met het schrijven in het Nederlands in plaats op Nederlands meer te schrijven.
2 x

Return to “Multilingual Room”