Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
User avatar
tarvos
Black Belt - 2nd Dan
Posts: 2889
Joined: Sun Jul 26, 2015 11:13 am
Location: The Lowlands
Languages: Native: NL, EN
Professional: ES, RU
Speak well: DE, FR, RO, EO, SV
Speak reasonably: IT, ZH, PT, NO, EL, CZ
Need improvement: PO, IS, HE, JP, KO, HU, FI
Passive: AF, DK, LAT
Dabbled in: BRT, ZH (SH), BG, EUS, ZH (CAN), and a whole lot more.
Language Log: http://how-to-learn-any-language.com/fo ... PN=1&TPN=1
x 6093
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tarvos » Mon Nov 06, 2017 7:26 am

Die supersterke Amerikaanse R heeft ook in Nederland een beetje een stigma hoor. :p

En in Vlaanderen valt het meestal wel mee.
1 x
I hope your world is kind.

Is a girl.

User avatar
Tristano
Blue Belt
Posts: 640
Joined: Mon Jul 20, 2015 7:11 am
Location: The Netherlands
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 1015

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Tristano » Mon Nov 06, 2017 11:12 am

Hoe gek klinkt het, ik vind de algemeen Nederlands die in Nederland wordt gesproken de mooiste. Ik hou niet van Vlaams en zuidelijke dialecten en zeker niet van westelijk en noordelijke dialecten. Nederlands lijkt me als een elegante taal en het heeft een heel mooie flow. En ja het is ook grappig om te spreken.
1 x

User avatar
tarvos
Black Belt - 2nd Dan
Posts: 2889
Joined: Sun Jul 26, 2015 11:13 am
Location: The Lowlands
Languages: Native: NL, EN
Professional: ES, RU
Speak well: DE, FR, RO, EO, SV
Speak reasonably: IT, ZH, PT, NO, EL, CZ
Need improvement: PO, IS, HE, JP, KO, HU, FI
Passive: AF, DK, LAT
Dabbled in: BRT, ZH (SH), BG, EUS, ZH (CAN), and a whole lot more.
Language Log: http://how-to-learn-any-language.com/fo ... PN=1&TPN=1
x 6093
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tarvos » Mon Nov 06, 2017 11:35 am

Hoe gek het ook klinkt*

Ik vind Nederlands een elegante taal*
1 x
I hope your world is kind.

Is a girl.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Mon Nov 06, 2017 9:38 pm

tarvos wrote:Die supersterke Amerikaanse R heeft ook in Nederland een beetje een stigma hoor. :p

En in Vlaanderen valt het meestal wel mee.


Ja, je hebt gelijk.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
trui
Orange Belt
Posts: 111
Joined: Sun Jun 04, 2017 5:54 pm
Languages: Native: English
Good enough: Dutch
Not there yet: German
Just starting: French
We'll see?: Russian
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 3&start=10
x 215

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby trui » Tue Nov 07, 2017 2:47 am

vogeltje wrote:hoi trui. ben je geïnteresseerd in de kunst? (je leest de brieven van van gogh). Ik vind de kunst ook soms interessant en ben vorige week in de Tate geweest, dat is een leuke galerij in Londen. Dan zijn we ook in tate Modern geweest. Waarom leer je nederlands?


Ja. Ik ben vooral geïnteresseerd in de impressionisten. Ik wil eens het van gogh museum bezoeken wanneer ik weer in Nederland ben. Ik schilder zelf af en toe met aquarellen. Wat voor kunst houd jij vooral van?

Ik leer Nederlands omdat mijn vriend/aanstaande een Nederlander is en omdat ik van talen hou en altijd tweetalig wilde worden. Toen ik ermee begonnen was realiseerde ik me ook dat ik Nederlands echt leuk vind. Ik heb zoveel emotionele ervaringen met Nederlands gehad sinds ik het leren ervan begon dus ik denk dat het altijd mijn favoriete of op zijn minst een van mijn favoriete talen zal blijven. Ik wil ook naar Nederland verhuizen om met mijn vriend samen te wonen. :)
1 x
All comments and corrections welcome.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Tue Nov 07, 2017 8:49 pm

trui wrote:
vogeltje wrote:hoi trui. ben je geïnteresseerd in de kunst? (je leest de brieven van van gogh). Ik vind de kunst ook soms interessant en ben vorige week in de Tate geweest, dat is een leuke galerij in Londen. Dan zijn we ook in tate Modern geweest. Waarom leer je nederlands?


Ja. Ik ben vooral geïnteresseerd in de impressionisten. Ik wil eens het van gogh museum bezoeken wanneer ik weer in Nederland ben. Ik schilder zelf af en toe met aquarellen. Wat voor kunst houd jij vooral van?


Ik houd vooral van beelden van vogels en dieren, en ook waar het licht mooi is zoals met een lantaarn, en mooie tuinen enz. De impressionisten vind ik ok, maar zijn mijn favorieten niet.

trui wrote:Ik leer Nederlands omdat mijn vriend/aanstaande een Nederlander is en omdat ik van talen hou en altijd tweetalig wilde worden. Toen ik ermee begonnen was realiseerde ik me ook dat ik Nederlands echt leuk vind. Ik heb zoveel emotionele ervaringen met Nederlands gehad sinds ik het leren ervan begon dus ik denk dat het altijd mijn favoriete of op zijn minst een van mijn favoriete talen zal blijven. Ik wil ook naar Nederland verhuizen om met mijn vriend samen te wonen. :)


Jouw nederlands is behoorlijk goed denk ik. Waar woon je nu, ben je brits(e)?
1 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
trui
Orange Belt
Posts: 111
Joined: Sun Jun 04, 2017 5:54 pm
Languages: Native: English
Good enough: Dutch
Not there yet: German
Just starting: French
We'll see?: Russian
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 3&start=10
x 215

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby trui » Wed Nov 08, 2017 3:57 pm

vogeltje wrote:Ik houd vooral van beelden van vogels en dieren, en ook waar het licht mooi is zoals met een lantaarn, en mooie tuinen enz. De impressionisten vind ik ok, maar zijn mijn favorieten niet.


Mooi. Daar hou ik ook van. :) Ik hou zelf vooral van schilderijen die gebruik van heldere kleuren maken en ook schilderijen die subtielere kleuren gebruiken. Ja--ik hou van heel veel kunst nu ik erover nadenk.

vogeltje wrote:Jouw nederlands is behoorlijk goed denk ik. Waar woon je nu, ben je brits(e)?


Dankjewel! Ik ben Canadese en woon in Canada dus het is helaas echt duur om Nederland en mijn vriend te bezoeken. Volgende herfst ga ik hopelijk in Nederland studeren als mijn aanvraag lukt.

Over tommus zou ik je geen zorgen maken. Ik vind dat je wel gelijk heb dat hij niet B2 is, maar maakt dat echt veel uit? Veel mensen denken dat er een kleiner afstand tussen B1 en B2 is dan werkelijk en dat A1 = net begonnen en A2 = kan een paar zinnen zeggen. Daarvoor wanneer ze een persoon zoals ik zien, denken ze dat ik zeker B2 of C1 moet zijn zelfs wanneer ik nog steeds B1 ben. Misschien ben ik wel B1,5--weet ik echt niet--maar dat is nog B1 en ik ben trots op het niveau dat ik bereikt heb (hoewel ik nog heel veel moet leren).

Ik vind dat veel mensen denken dat B2 'goed' is en daarom zodra hun Nederlands 'goed' is, vinden ze dat ze automatisch B2 moeten zijn. Maar wat betekent 'goed'? B2 is wel goed maar B1 is ook goed. Het is iig echt moeilijk om zelf je eigen niveau te evalueren en daarvoor zijn er veel tommussen maar ik maak me er zelf geen zorgen over.
1 x
All comments and corrections welcome.

User avatar
tarvos
Black Belt - 2nd Dan
Posts: 2889
Joined: Sun Jul 26, 2015 11:13 am
Location: The Lowlands
Languages: Native: NL, EN
Professional: ES, RU
Speak well: DE, FR, RO, EO, SV
Speak reasonably: IT, ZH, PT, NO, EL, CZ
Need improvement: PO, IS, HE, JP, KO, HU, FI
Passive: AF, DK, LAT
Dabbled in: BRT, ZH (SH), BG, EUS, ZH (CAN), and a whole lot more.
Language Log: http://how-to-learn-any-language.com/fo ... PN=1&TPN=1
x 6093
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tarvos » Thu Nov 09, 2017 8:46 pm

Alleen ben je met je huidige taalniveau geen B1, dat kan ik wel stellen. :P
2 x
I hope your world is kind.

Is a girl.

User avatar
Cola
White Belt
Posts: 32
Joined: Sat Mar 11, 2017 4:16 am
Location: United States
Languages: English (N), Studying Dutch
x 38

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Cola » Fri Dec 01, 2017 10:11 pm

Ik vind Nederlands heel mooi. Zijn er nog mensen op dit forum die actief Nederlands aan het leren zijn?

WAUW trui, wat is je Nederlands goed zeg! Ik wou dat ik ook zo goed Nederlands kon! Ik moet nog heel veel oefenen dus. :D

Trouwens, waarom hebben we nog geen 'Dutch Study Group'? Zijn er niet genoeg mensen die Nederlands leren daarvoor?
2 x
Please correct even the smallest language mistakes I make. I really appreciate it!

User avatar
tommus
Blue Belt
Posts: 957
Joined: Sat Jul 04, 2015 3:59 pm
Location: Kingston, ON, Canada
Languages: English (N), French (B2), Dutch (B2)
x 1937

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tommus » Sat Dec 02, 2017 3:15 am

Cola wrote:Zijn er nog mensen op dit forum die actief Nederlands aan het leren zijn?

Ja. Er zijn er een paar, maar ze zijn niet erg actief op het Forum. Ik heb verschillende talen in mijn profiel vermeld, maar ik concentreer me momenteel alleen op het Nederlands. Ik breng dagelijks een paar uur door met het lezen van het nieuws en diverse online artikelen, videos, audio en boeken in het Nederlands. En ik heb wekelijks een Skype chat met een Nederlandstalige vriend in Nederland.

Cola wrote:Trouwens, waarom hebben we nog geen 'Dutch Study Group'? Zijn er niet genoeg mensen die Nederlands leren daarvoor?

Goede vraag. Waarschijnlijk vanwege het kleine aantal Nederlandse leerlingen hier. Ik ben niet erg geïnteresseerd in het deelnemen aan groepsuitdagingen en doelstellingen. Maar ik zou geïnteresseerd zijn in een groep die dagelijks over wereld nieuws of actueel wetenschaps nieuws, of iets dergelijks, zou discussiëren. Met andere woorden, ik zou hier graag discussies in het Nederlands willen zien in plaats van de verschillende discussies alleen in het Engels.

Misschien ben je geïnteresseerd in een onderwerp op het Forum dat ik ben begonnen en dat ik vrij regelmatig gebruik.

Questions about Dutch sentences

Waar woont je? Ben je naar een Nederlandstalig land geweest? Wat is jouw reden om geïnteresseerd te zijn in het Nederlands?
1 x
Dutch: 01 September -> 31 December 2020
Watch 1000 Dutch TV Series Videos : 40 / 1000


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests