German, also known as Quenya from the 1st Age.

Continue or start your personal language log here, including logs for challenge participants
Melkor
Yellow Belt
Posts: 56
Joined: Fri Oct 12, 2018 8:15 am
Languages: US English*
German (Goethe A2)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=9161
x 98

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Melkor » Mon Oct 22, 2018 5:45 am

Soclydeza wrote: By the way, did you title your log after Valerian Germanicus Maximus?


Brace yourself for a response that is related to the Tolkien universe:

I am currently experiencing an #EPICFAIL moment about that. For some reason, I thought that the language spoken in Arda in the First Age was Valerian, but it is actually Quenya (thanks Skynet for clearing that up!) A name change is in order...
0 x

User avatar
Deinonysus
Brown Belt
Posts: 1216
Joined: Tue Sep 13, 2016 6:06 pm
Location: MA, USA
Languages:  
• Native: English
• Advanced: French
• Intermediate: German,
   Spanish, Hebrew
• Beginner: Italian,
   Arabic
x 4620

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Deinonysus » Mon Oct 22, 2018 2:58 pm

Vielleicht hast du an High Valyrian von A Song of Ice and Fire gedacht.
Melkor wrote:Genau! Das war kein einfaches Buch (und ich habe es als Teenager gelesen)! Welchen Kurs studierst du? Ich werde über Endes lesen müssen, weil ich noch nie von ihm gehört hatte. Ich möchte in der Lage sein, die Bibel auf Deutsch zu lesen - etwas, das ich immer noch tun muss, ohne mein Gehirn zu zerreißen. Lassen Sie mich Ihnen einige Fragen privat per E-Mail stellen.
Ich mache einen Zwischenkurs bei einer Universität.

Ende ist einer der bekanntesten deutschen Kinderbuchautoren des 20. Jahrhunderts. Ich habe auch gehört, dass Endes Buch Momo auch ausgezeichnet ist, und dass es auch einfacher zu lesen als Die unendliche Geschichte ist, aber leider habe ich es noch nicht gelesen.

Hast du versucht, etwas Passagen von Luthers Bibel zu lesen? Du schreibst sehr gut Deutsch und es könnte nicht so schwer wie du glaubst sein.
2 x
/daɪ.nə.ˈnaɪ.səs/

Melkor
Yellow Belt
Posts: 56
Joined: Fri Oct 12, 2018 8:15 am
Languages: US English*
German (Goethe A2)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=9161
x 98

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Melkor » Thu Oct 25, 2018 7:12 am

Deinonysus wrote:Ich mache einen Zwischenkurs bei einer Universität.

Ende ist einer der bekanntesten deutschen Kinderbuchautoren des 20. Jahrhunderts. Ich habe auch gehört, dass Endes Buch Momo auch ausgezeichnet ist, und dass es auch einfacher zu lesen als Die unendliche Geschichte ist, aber leider habe ich es noch nicht gelesen.

Hast du versucht, etwas Passagen von Luthers Bibel zu lesen? Du schreibst sehr gut Deutsch und es könnte nicht so schwer wie du glaubst sein.


Wenn ich so gut wie fragen kann, wie findest du deinen Universitätskurs? Wie vergleichbar ist der Kurs zum GER?

  Während ich weiß, dass du meine Schreibfähigkeiten überschätzt, danke für das Kompliment! Ich werde immer noch durch Agglutination abgeworfen, aber Deutsch ist wesentlich leichter zu buchstabieren und auszusprechen als Englisch und wäre wahrscheinlich auch einfacher. Ich möchte das DaF im Jahr 2020 ausprobieren. Ich bin mir sicher, dass das kein sehr schickes Ziel ist.

Wie für diesen Autor werde ich nach seinen Büchern suchen, wenn ich ausgiebig lese.

Disclaimer: I used Google Translate for "fancy," "comparable" and "overrate." I guessed "agglutination" entirely.
0 x

User avatar
Deinonysus
Brown Belt
Posts: 1216
Joined: Tue Sep 13, 2016 6:06 pm
Location: MA, USA
Languages:  
• Native: English
• Advanced: French
• Intermediate: German,
   Spanish, Hebrew
• Beginner: Italian,
   Arabic
x 4620

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Deinonysus » Thu Oct 25, 2018 12:43 pm

Melkor wrote:Wenn ich so gut wie fragen kann, wie findest du deinen Universitätskurs? Wie vergleichbar ist der Kurs zum GER?
Das verstehe ich nicht. Was bedeutet "GER" hier? Ich kenne "GER" nur als eine verkurzung von "German", oder Deutch. Aber der Kurs ist schon ein Deutschkurs, also wie kann ein Deutschkurs zum Deutsch vergleichbar sein?

Während ich weiß, dass du meine Schreibfähigkeiten überschätzt, danke für das Kompliment! Ich werde immer noch durch Agglutination abgeworfen, aber Deutsch ist wesentlich leichter zu buchstabieren und auszusprechen als Englisch und wäre wahrscheinlich auch einfacher. Ich möchte das DaF im Jahr 2020 ausprobieren. Ich bin mir sicher, dass das kein sehr schickes Ziel ist.
Deutsch ist keine agglutinative Sprache. Meinst du die Konjugation und die Kasus? Das ist nicht so leicht für einen Englischsprecher, aber ich finde die Wortstellung schwerer. Aber, ich glaube dass es stimmt, dass einige Sachen schwerer auf Englisch sind.

Das DaF kenne ich nicht. Ist es ähnlich zum CEFR? Aber, viel Glück! Das scheint ein gutes Ziel.

Wie für diesen Autor werde ich nach seinen Büchern suchen, wenn ich ausgiebig lese.

Disclaimer: I used Google Translate for "fancy," "comparable" and "overrate." I guessed "agglutination" entirely.
Google Translate ist sehr gut, um neue Worten zu lernen. Aber, man muss zufuß gehen, bevor mann rennen kann. Es ist wichtig, dass man einfache Worten sehr gut benützen kann, bevor mann "schicke" Worten benützen soll.

Deshalb habe ich diese Schreibung ohne Google Translate, Wiktionary, oder "Grammar Checkers" geschrieben. Warscheinlich habe ich viele Fehler gemacht, aber ich muss noch viel über Deutsch lernen, und schicke Worten sind eine andere schwierigkeit, die ich brauche nicht. Schreiben ohne diese Werkzeugen macht sehr gute Übung.

Ein sehr guter Artikel von George Orwell hat mir inspiriert, auch auf Englisch, weniger schicke Worten zu benützen:
http://www.orwell.ru/library/essays/pol ... h/e_polit/
1 x
/daɪ.nə.ˈnaɪ.səs/

User avatar
PeterMollenburg
Black Belt - 3rd Dan
Posts: 3229
Joined: Wed Jul 22, 2015 11:54 am
Location: Australia
Languages: English (N), French (B2-certified), Dutch (High A2?), Spanish (~A1), German (long-forgotten 99%), Norwegian (false starts in 2020 & 2021)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 15&t=18080
x 8029

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby PeterMollenburg » Mon Nov 05, 2018 8:15 pm

melkor wrote:Conditioning people to respond in a certain way is a Trojan horse that appears to be noble, but is at its core a social malaise engineered to create group-think.


I’ve quoted you Melkor not because I want to continue with the discussion, nothing to do with admin here either, but simply because I agree, with your comments and was pleasantly surprised to read them. Group/herd think is harming humanity and much is in place to perpetuate it. I say no more, as I don’t want to derail your log, or call for it to be edited, but thank you. I hope your German studies are coming along well.
2 x

Melkor
Yellow Belt
Posts: 56
Joined: Fri Oct 12, 2018 8:15 am
Languages: US English*
German (Goethe A2)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=9161
x 98

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Melkor » Thu Dec 27, 2018 7:24 am

Deinonysus wrote:Ein sehr guter Artikel von George Orwell hat mir inspiriert, auch auf Englisch, weniger schicke Worten zu benützen:
http://www.orwell.ru/library/essays/pol ... h/e_polit/


Ich entschuldige mich für die verspätung der antwort. Ich bin ein schrecklicher Korrespondent. Ich habe meine Deutschkenntnisse mit Anfänger-Linguaphone überarbeitet, weil die fortgeschrittenen Kurse für mich zu schwierig waren.

Speakeasy wrote:Linguaphone Advanced-to-Expert
The Linguaphone Advanced-to-Expert course materials are entirely in the target language and are quite challenging, so much so, that I do not think that the initial Assimil courses provide sufficient preparation. I suggest that you "bolster" your knowledge with one, or all, of the courses cited below before taking on the Linguaphone offering.


Linguaphone Advanced to Expert German is not for the faint-hearted! I have bitten much more than I can chew with my current certified A2 German. Back to the Linguaphone drawing board it is for me, as I have been doing both 2nd and 3rd generation editions concurrently.
3 x

User avatar
Deinonysus
Brown Belt
Posts: 1216
Joined: Tue Sep 13, 2016 6:06 pm
Location: MA, USA
Languages:  
• Native: English
• Advanced: French
• Intermediate: German,
   Spanish, Hebrew
• Beginner: Italian,
   Arabic
x 4620

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Deinonysus » Thu Dec 27, 2018 8:45 pm

Melkor wrote:
Deinonysus wrote:Ein sehr guter Artikel von George Orwell hat mir inspiriert, auch auf Englisch, weniger schicke Worten zu benützen:
http://www.orwell.ru/library/essays/pol ... h/e_polit/
Ich entschuldige mich für die verspätung der antwort. Ich bin ein schrecklicher Korrespondent. Ich habe meine Deutschkenntnisse mit Anfänger-Linguaphone überarbeitet, weil die fortgeschrittenen Kurse für mich zu schwierig waren.
Bitte mach keine Sorgen! Ich hatte Angst, dass ich dich weggejagt hatte. Ich hatte nur gesehen, dass wenn ich nur Worte und Grammatik benutze, die ich noch kenne, mache ich viel weniger Fehler. Ich hoffe, dass ich nicht zu kritisch war.

Ich bin froh, dass du Erfolg mit Linguaphone hattest.
1 x
/daɪ.nə.ˈnaɪ.səs/

Melkor
Yellow Belt
Posts: 56
Joined: Fri Oct 12, 2018 8:15 am
Languages: US English*
German (Goethe A2)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=9161
x 98

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Melkor » Tue Jan 29, 2019 7:56 am

I have finally finished the 2nd and 3rd generation Linguaphone German books. I have gone through the 'General Linguaphone Discussion' sub-forum and have the following to say:

Skynet wrote:3. The LP 1950 course felt more comprehensive than the 1971 one, despite the former having taken me a shorter time to complete than the latter.

Whilst I do agree that the 2nd generation German course takes a shorter time to complete than the 3rd gen, I must disagree with you that the 2nd is more thorough than the 3rd. Even with my A2 Goethe certificate, I found the 3rd generation to be much more challenging than the 2nd generation.


Elexi wrote:Having used lots of Linguaphone courses, I disagree with your assertion that the 2nd generation is better than the 3rd generation ...

I agree with you, Elexi. The 3rd gen is much more thorough than the 2nd gen. I would even say that 2nd gen = A2+, whilst 3rd gen = B1. The latter was a serious workout!
5 x

Melkor
Yellow Belt
Posts: 56
Joined: Fri Oct 12, 2018 8:15 am
Languages: US English*
German (Goethe A2)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=9161
x 98

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Melkor » Mon Mar 11, 2019 8:11 am

I am now starting Living Language Ultimate German Advanced and hope to finish the course in 10 weeks at the rate of two lessons a week. This pace will allow me to learn the language in my own stride, without burning out. Let's see how it goes. 8-)
2 x

Melkor
Yellow Belt
Posts: 56
Joined: Fri Oct 12, 2018 8:15 am
Languages: US English*
German (Goethe A2)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=9161
x 98

Re: German, also known as Quenya from the 1st Age.

Postby Melkor » Fri Apr 05, 2019 7:35 am

After reading Zelda's and Skynet's recent French success stories, I have decided to work a bit more with my German. I am going to work through three Living Language Ultimate German Advanced lessons a week, instead of two, from now.

I have to say that I am beginning to find the language very challenging as I see that there are just some grammatical complexities that still elude me. Are there simple grammar books that I can use? A quick read of the forum shows that Karl Sandberg's German for Reading is quite popular. How helpful would that be for me?
2 x


Return to “Language logs”

Who is online

Users browsing this forum: philomath and 2 guests