Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Continue or start your personal language log here, including logs for challenge participants
User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Tue Oct 31, 2017 5:30 pm

aaleks wrote:
I tend to overuse articles due to my former Philological education: actually, I always suspected that our professors used too much of them, but it turned to be my own habit which is so difficult to get rid of.

From what I've read on this forum, it seems overusing articles is quite a common thing for non-native speakers :) .
----------
edited:
I meant these posts (Voytek's and blaurebell's) about overusing articles:
https://forum.language-learners.org/vie ... 969#p70971
https://forum.language-learners.org/vie ... 969#p70997

Yes, probably that's the thing: we just don't have that natural intuition for language :)
2 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Fri Nov 03, 2017 5:14 pm

Wann ich habe entscheiden hier zurückkommen, dachte ich, dass ich meistens Deutsch üben würde. Und jetzt sitze ich und denke: wie? Werde ich etwas schreiben?
Ehrilch zu sein, manchmal schreibe ich kurze Geschichte und Gedichte im Russisch, Englisch und Polnisch. Selten ubesetze ich die Gedichte von berühmte Englische Dichter, zum Beispiel, von William Blake. Nur jetzt habe ich keine Vorstellung für ein mogliches Geschprächthema: darf ich einfach etwas über mich erzählen? Über meine tagtägliche Erfahrung mit Deutsch?
Vielleicht soll ich immer noch nachdenken. Und wahrscheinlich habe ich etwas :)
0 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Thu Nov 09, 2017 10:31 am

Warum lese ich jetzt die Leiden des jungen Werther?
Eigentlich, macht es mir viel Spass. Ausserdem, haben wir beide etwas damit zu tun: ich erkennen der grosse Teil von seine Gedanken und Gefuhlen. Und das ist ganz tol,l zulezt mein Wiederschein irgendwo zu finden. Ich bin nicht allein! :D
Und naturlich, muss ich sagen, dass ich soche Bucher mag wo gibt es ziemlich Ahnlichkeit von meinem eigene Welt. Das gibt mir dieses gemutliche Gefuhle: "ich habe die Recht zu sein. Zuleztz verstehe ich das..."
0 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Fri Nov 10, 2017 11:30 am

Die erste Regel meines Lebens: Ich muss langen und festen Schlaf haben. Ohne das alles ist kaputt. Onhe das werde ich komplett verruckt, und es ist nicht sogar witzig, weil dann mache ich wirklig seltsam Sache und... Ich weine. Alles macht mir weine.
Wenn ich bin ausgeschlafft, ist alles ruhig und normal. Und ich bin lachend, freulich und ganz bereit diese ganze Welt zu verbessern :D
0 x

Online
User avatar
Iversen
Black Belt - 4th Dan
Posts: 4782
Joined: Sun Jul 19, 2015 7:36 pm
Location: Denmark
Languages: Monolingual travels in Danish, English, German, Dutch, Swedish, French, Portuguese, Spanish, Catalan, Italian, Romanian and (part time) Esperanto
Ahem, not yet: Norwegian, Afrikaans, Platt, Scots, Russian, Serbian, Bulgarian, Albanian, Greek, Latin, Irish, Indonesian and a few more...
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=1027
x 15018

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Iversen » Fri Nov 10, 2017 11:44 am

Du solltest vielleicht nicht so was ultratrauriges wie den Jungen Werther und seine Leiden lesen, wenn du am weinen bist ...
1 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Fri Nov 10, 2017 12:08 pm

Iversen wrote:Du solltest vielleicht nicht so was ultratrauriges wie den Jungen Werther und seine Leiden lesen, wenn du am weinen bist ...

Das stimmt :D
Und ich versuche es vermeiden :roll: :lol:
0 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Mon Nov 13, 2017 10:44 am

Etwas noch:
Ja, ich mag fantastische Bücher und Filme und ich würde gerne leben in die andere Welt. Aber welche Welt/Realität whäle ich am liebsten?
Die Welt, die gehört mir.
Um ehrlich gesagt, ich mag phantasieren, und ich habe seit langem verschiedene Welte mit verschide Geschichte erdachtet. Und ein ist am besondersten für mich.
Es gibt ungewöhnlichen schwarzen Gebäuden dort, bevölkert mit Geiste, die noch fühlen, noch suchen von seinen verloren Gott in unendlich rote Wüste. Die verloren, zerissen und unruhegen Geiste in die apokalyptische Welt.
Ich mag es so tief, weil es ist die Teil meiner Seele, die Schattenseite meiner Welt...
______________
Vielleicht passt dieses Text hier :D
0 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Mon Nov 13, 2017 11:34 am

Perhaps I can post here some of my narratives and poetry in English? It could be interesting for someone, couldn't it?
At least, I'll finally encourage myself to share my art and receive some feedback on my English, which becomes rusty.
Moreover... I feel lonely and have no motivation for writing, although it was so important for me not so long ago.
I hope, sharing will help :roll:
1 x

User avatar
LinguaPony
Orange Belt
Posts: 141
Joined: Mon Oct 23, 2017 7:50 am
Location: Saratov, Russia
Languages: Russian (N), English (Proficient), Italian (Intermediate), M. Chinese (Beginner), German (Just started), Yiddish (half-cooked A1, long since forgotten, but now queued for revival)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=7160
x 309
Contact:

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby LinguaPony » Mon Nov 13, 2017 11:44 am

It would be cool.
1 x

User avatar
Willow
Yellow Belt
Posts: 93
Joined: Fri Dec 23, 2016 12:25 pm
Location: Polska, Kraków
Languages: Русский (N), English, polski, deutsch
x 119

Re: Willow's log (Russian, English, Polish, German)

Postby Willow » Tue Nov 14, 2017 3:08 pm

Then I'll try to post something later. I should worn: those are not over-optimistic poems/stories. They are generally sad, though as far as it's a typical feature of modern literature, I probably shouldn't worry. Then, why am I so stressed? :roll:
0 x


Return to “Language logs”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests