AlOlaf's Log (Danish/German/Norwegian)

Continue or start your personal language log here, including logs for challenge participants
Elsa Maria
Orange Belt
Languages: English (N), Intermediate Danish. Current focus: Dutch
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... =15&t=6009
x 271

Re: AlOlaf's Log (Danish/German/Norwegian)

Postby Elsa Maria » Thu Nov 08, 2018 9:42 pm

Congrats on your successful trip! And many thanks for sharing your travelogue. I enjoyed reading it. Someone mentioned the Ribe Night Watchman tour. It is a nice tour in Danish - maybe you can go there next time :)

I love your idea of booking a tour guide for the local language. I have a trip planned to the Netherlands, and I think I will try that idea.
1 x

AlOlaf
Orange Belt
Languages: Speaks: English (N), German (C2)
Learns: Danish, Norwegian
x 151

Re: AlOlaf's Log (Danish/German/Norwegian)

Postby AlOlaf » Fri Nov 09, 2018 2:58 am

Kat wrote:Das klingt, als hätte sich die Reise gelohnt. :)

AlOlaf wrote:I don’t know if the guy was having a bad day, if my accent irritated him, or if he was just a natural-born dickweed

Es lag sicher nicht an dir, Berliner Busfahrer sind leider berühmt für ihre Unfreundlichkeit. Auch für mich ist das immer wieder ein kleiner Kulturschock, wenn ich dort bin.

„Machen se mal die Tür da hinten frei, aber ´n bisschen dalli!“ Und dann tönt es weiter aus dem Lautsprecher: „Ick hab Zeit, Sie wahrscheinlich nich“ - Sätze, die wahrscheinlich jeder BVG-Nutzer kennt. Ja, die Berliner Busfahrer sind legendär, gelten sie doch als Sinnbilder der Schnoddrigkeit, der hauptstädtischen Unhöflichkeit.

Fairerweise muss man sagen, dass sie keinen leichten Job haben, wie in diesem Zeitungsartikel argumentiert wird. Geärgert hat es mich trotzdem immer, in anderen Städten geht es schließlich auch netter.

Es ist irgendwie eine Erleichterung zu wissen, dass ich nicht der Einzige bin, der unhöflich behandelt wurde. Ja, die Arbeit der Busfahrer ist hart, keine Frage, und ich war froh, nicht am Steuer sitzen zu müssen, aber wenn ich mich bei der Arbeit so benehmen würde wie dieser Mann, wäre ich im Handumdrehen arbeitslos.

SGP wrote:So this strongly is connected to things like having a very great workload and so on. But I'd still like to know whether it would be different in some other cities/towns even in the case of a similar workload. Because people's behavior (not telling you all anything new, I'd say) also often is connected to the place they live in and the place they grew up in.

Hmm. Maybe it‘s something in the Berliner Luft.

PeterMollenburg wrote:Thoroughly enjoyable! Thank you for sharing AIOlaf ;)

You bet. Having sopped up enjoyment over at your log for years, I’m really glad to hear that.

Elsa Maria wrote:Congrats on your successful trip! And many thanks for sharing your travelogue. I enjoyed reading it. Someone mentioned the Ribe Night Watchman tour. It is a nice tour in Danish - maybe you can go there next time :)

I love your idea of booking a tour guide for the local language. I have a trip planned to the Netherlands, and I think I will try that idea.

Thank you! But I’m afraid I can’t take credit for the tour guide idea. I got it from a Danish Italki teacher named Jørgen.
1 x

Return to “Language logs”