Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
User avatar
kimchizzle
Orange Belt
Posts: 124
Joined: Wed Jul 22, 2015 12:05 am
Languages: English (N), French
Studying Spanish, Dutch, Russian
On the radar, Estonian, Ukrainian, Cantonese, Korean, Swedish
Language Log: http://how-to-learn-any-language.org/vi ... f=15&t=779
x 149

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby kimchizzle » Fri Aug 14, 2015 1:59 am

Hallo!

Ik ben een zeer nieuw leerling van Nederlands en ik hop leren de heleboel. Ik studer Nederlands gewoon.
0 x
Spanish Duolingo: 42 / 100 Dutch Duolingo: 4 / 100
Feel free to help correct any of my languages, except my native tongue. :shock:

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Fri Aug 14, 2015 5:28 pm

1e4e6 wrote:Wij moeten een Facebook-groupje of zoiets maken voor degenen die het Nederlands leren hoor. Dan kunnen wij beter ons kennen, en doorgaan met het Nederlands te studeren, als jullie dat een prachtig idée vinden.


Ik heb wel een Facebook account, maar gebruik het best wel nooit omdat ik niet in gevaar van de spionnen wil komen. wat is er verkeerd aan dat we hier verder praten?
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Fri Aug 14, 2015 5:29 pm

kimchizzle wrote:Hallo!

Ik ben een zeer nieuw leerling van Nederlands en ik hop leren de heleboel. Ik studer Nederlands gewoon.


Welkom. wanneer ben je met het Nederlands begonnen?

"en ik hoop een heleboel te leren" moet je zeggen.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
tarvos
Black Belt - 2nd Dan
Posts: 2889
Joined: Sun Jul 26, 2015 11:13 am
Location: The Lowlands
Languages: Native: NL, EN
Professional: ES, RU
Speak well: DE, FR, RO, EO, SV
Speak reasonably: IT, ZH, PT, NO, EL, CZ
Need improvement: PO, IS, HE, JP, KO, HU, FI
Passive: AF, DK, LAT
Dabbled in: BRT, ZH (SH), BG, EUS, ZH (CAN), and a whole lot more.
Language Log: http://how-to-learn-any-language.com/fo ... PN=1&TPN=1
x 6093
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tarvos » Fri Aug 21, 2015 1:08 pm

Ik wil de hele boel ook wel leren! Maar ik laat de boel nu even de boel..
0 x
I hope your world is kind.

Is a girl.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Fri Aug 21, 2015 7:16 pm

tarvos wrote:Ik wil de hele boel ook wel leren! Maar ik laat de boel nu even de boel..


De boel is op vakantie, hij is vorige week verkrokken en komt in december terug net voor de kerst want hij vind het gezellig met de kerstman en de kerstdecoraties.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

pact83
White Belt
Posts: 15
Joined: Sat Aug 08, 2015 11:55 am
Location: UK
Languages: English (N)
Maintaining: Dutch, German, French
Learning: Japanese, Mandarin, Spanish
Language Log: viewtopic.php?t=1217
x 12

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby pact83 » Sat Aug 29, 2015 10:37 am

Hoi allemaal. Ik ben ook een die het Nederlands studeert. Naja, "studeert" is een beetje te veel - ik kijk gewoon televisie en lees boeken. Op dit moment lees ik een van de "De Waal & Baantjer" boekenreeks. Het boek is vrij simpel geschreven maar is ook wel spannend. Ik kijk "Dokter Tinus" - een vertaling van de Engelse serie "Doc Martin". Ik heb "Doc Martin" nooit gezien, maar de Nederlands versie is best grappig.
1 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Aug 29, 2015 10:48 am

pact83 wrote:Hoi allemaal. Ik ben ook een die het Nederlands studeert. Naja, "studeert" is een beetje te veel - ik kijk gewoon televisie en lees boeken. Op dit moment lees ik een van de "De Waal & Baantjer" boekenreeks. Het boek is vrij simpel geschreven maar is ook wel spannend. Ik kijk "Dokter Tinus" - een vertaling van de Engelse serie "Doc Martin". Ik heb "Doc Martin" nooit gezien, maar de Nederlands versie is best grappig.


Hoi en welkom. :)

Doc Martin is erg grappig, dat vind ik ook. Is Doktor Tinus een Nederlandse productie, of bedoel je de "echte" Doc Martin dwz Martin Clunes?

Ik lees geen boeken dus ken de boekenreeks niet.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

pact83
White Belt
Posts: 15
Joined: Sat Aug 08, 2015 11:55 am
Location: UK
Languages: English (N)
Maintaining: Dutch, German, French
Learning: Japanese, Mandarin, Spanish
Language Log: viewtopic.php?t=1217
x 12

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby pact83 » Sat Aug 29, 2015 12:10 pm

Nee, Dokter Tinus is een Nederlandse productie. Vertaling was niet het juiste woord - volgens Wikipedia is het "een Nederlandse bewerking". Je kan het gratis op internet kijken: http://www.sbs6.nl/programmas/dokter-tinus/. (De video's op SBS6 lukken niet altijd voor mij, maar je kan het buiten Nederland kijken.)
1 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Aug 30, 2015 10:20 am

pact83 wrote:Nee, Dokter Tinus is een Nederlandse productie. Vertaling was niet het juiste woord - volgens Wikipedia is het "een Nederlandse bewerking". Je kan het gratis op internet kijken: http://www.sbs6.nl/programmas/dokter-tinus/. (De video's op SBS6 lukken niet altijd voor mij, maar je kan het buiten Nederland kijken.)


Dankjewel voor de link.

In het algemeen vond ik Nederlandse TV erg slecht met veel lawaai. Ik leerde veel van de taal via de TV maar ik kan niet zeggen dat ik nu hun programma's wil kijken.

Nederlanders of vlamingen, waarom moet er een ' tussen a en s zijn in "programma's" en andere meervoud woorden :?:

Vind je Nederland leuk? Ik denk voor vakanties is het prima, maar niet om te wonen. Zulk gevoel heb ik.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Aug 30, 2015 10:22 am

PsittacusMagnus wrote:Ik kan geen Nederlands maar ik wil het leren.

(Hoping that I didn't butcher that. I dabbled with it quite some time ago.)


You didn't butcher that, I think that it was correct :)

Volgens mij heb je het correct geschreven :)

Waarom wil je Nederlands leren? wat een lelijke taal :evil: maar wel grappig en op zijn enige manier ook leuk.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests