A Language Learner's Forum Film Club 2015

Practice your target languages here.
Via Diva
Orange Belt
Languages: Russian (N), English (~C1), German (~B1), Finnish (0)
Wanderlust/abandoned: Czech, Swedish, Italian, Modern Greek, Esperanto, French, Dutch
Hit-list (?): Icelandic, Hungarian, Sanskrit
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=929
x 352

Re: A Language Learner's Forum Film Club 2015

Postby Via Diva » Mon Feb 15, 2016 5:07 pm

Phoenix(2014)

Image
Erkennst du mich?

So you'd think it's your usual Holocaust movie, a Jewish woman who survived being in Auschwitz has serious facial wounds and has to undergo major facial surgery, and even though she asked the doctor to not change her appearance, she still ends up with her face changed quite a bit...
Since from now on a train of spoilers follows, I'll try to use German.

Nelly Lenz liebt ihren Mann, und sie weißt nur, dass er auch zwei Tagen vor ihr verhaftet war. Sie hat etwa Geld geerbt und das hilft ihr mir dem Überleben. Also sie will eigentlich nach ihren Mann suchen, aber ihre Freundin Lene hat ihm schon getroffen, als er versuchte, Nellys Geld zu kriegen. Sie findet auch aus, dass Johannes Nelly in der Tag, an dem sie verhaftet war, geschieden hat. Also Lene versucht Nelly zu überzeugen, nach Palästina mit ihr fahren, weit von Deutschland und den Spüren des Kriegs. Nelly geht aber Abends aus und sucht nach Johannes (wem sie nennt Johnny) in Restaurants, vielleicht spielt er da Piano, wie vorher, vielleicht, wird sie mit ihm wieder singen, wie vorher. Endlich sieht sie Johnny in einer Bar "Phoenix", er spielt aber kein Klavier, nur arbeitet als ein Kellner oder so was. Zuerst erkennt er sie nicht, sogar wenn sie nach ihm mit "Johnny!" ruft. Endlich aber geht er zu ihr, und bietet ihr an Hilfe. Sie muss einfach seine tote Frau spielen, um ihr Geld zu kriegen. Und sie entscheidet, es zu machen.

Zuerst wollte ich einfach alles zu schreiben, was da passierte, aber ich kann nur sagen, dass ich am Ende viel geweint habe. Es ist kein 10/10, um ehrlich zu sein, aber für mich stimmt es. Das Ende ist ja eigentlich nicht genau klar, und ich weiß, das in Europa es oft ein Problem ist, aber das stört mich auch nicht.
0 x

Montmorency
Blue Belt
Languages: English (Native)
Maintaining: German (active skills lapsed somewhat).
Studying: Welsh (advanced beginner/intermediate);
Re-started: Norwegian ("false" beginner (?))
Back-burner: Spanish (intermediate) Danish (beginner).

Have studied: Latin, French, Italian, Dutch; OT Hebrew (briefly) NT Greek (briefly); Norwegian (superficially).
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=1429
x 860

For Those who have access to BBC TV (broadcast or iPlayer): "Beck" (Swedish with English s/t)

Postby Montmorency » Sat Jul 16, 2016 6:41 pm

For Those who have access to BBC TV (broadcast or iPlayer): "Beck" (Swedish with English s/t)

BBC4 Saturday 16th July 2016 21:00 BST (and then available for up to 28 days via iPlayer).

Tonight:
The Japanese Painting
Beck

Martin Beck gets a phone call from his German colleague Hans Sperling, who is in Stockholm for an art auction. Sperling was interested in a Japanese erotic painting but was outbid by a woman who was later found dead in his hotel, and he needs Beck's help. Beck investigates the murder, together with his team and Sperling, which leads them into a dark world of art fraud.

In Swedish and German with English subtitles.

edit: forgot the link(s):

http://www.bbc.co.uk/programmes/b07lnnjq

http://www.bbc.co.uk/programmes/b06chqn8
0 x

Return to “Multilingual Room”