Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
User avatar
Tristano
Blue Belt
Posts: 640
Joined: Mon Jul 20, 2015 7:11 am
Location: The Netherlands
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 1015

Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Tristano » Tue Jul 28, 2015 9:38 am

Hallo iedereen, er is iemand die Nederlands ook spreekt?
Last edited by Tristano on Fri Jul 31, 2015 5:59 am, edited 1 time in total.
1 x

User avatar
tommus
Blue Belt
Posts: 957
Joined: Sat Jul 04, 2015 3:59 pm
Location: Kingston, ON, Canada
Languages: English (N), French (B2), Dutch (B2)
x 1937

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tommus » Tue Jul 28, 2015 1:35 pm

Ja. Ik spreek een beetje Nederlands, ongeveer B2 op het gemiddelde. Mijn lezing is B2+. Ik heb een Nederlands sprekende Skype partner. We praten elke week op dinsdag.
1 x
Dutch: 01 September -> 31 December 2020
Watch 1000 Dutch TV Series Videos : 40 / 1000

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Tue Jul 28, 2015 1:49 pm

Hoi tristano

Ik spreek Nederlands :)

Leuk dat we hier een gesprek in het Nederlands kunnen hebben. Even kijken hoeveel anderen zich melden.

Ik geloof dat mijn niveau rond de C1 ligt maar ik kan eigenlijk alles begrijpen, en ook alles zeggen wat ik moet. Is dat dus wel C1? Om C2 te worden moet je ook idiomatische uitdrukkingen gebruiken heb ik gehoord, alhoewel ik die in mijn eigen taal ook nauwelijks kan.

Vogeltje
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
tarvos
Black Belt - 2nd Dan
Posts: 2889
Joined: Sun Jul 26, 2015 11:13 am
Location: The Lowlands
Languages: Native: NL, EN
Professional: ES, RU
Speak well: DE, FR, RO, EO, SV
Speak reasonably: IT, ZH, PT, NO, EL, CZ
Need improvement: PO, IS, HE, JP, KO, HU, FI
Passive: AF, DK, LAT
Dabbled in: BRT, ZH (SH), BG, EUS, ZH (CAN), and a whole lot more.
Language Log: http://how-to-learn-any-language.com/fo ... PN=1&TPN=1
x 6093
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tarvos » Tue Jul 28, 2015 2:09 pm

Mwah, of je ze altijd moet gebruiken is maar de vraag. Maar je moet ze wel kunnen herkennen en juist kunnen inschatten. Wat in het Nederlands geen sinecure is - het is een creatieve taal.
1 x
I hope your world is kind.

Is a girl.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Tue Jul 28, 2015 9:05 pm

tarvos wrote:Mwah, of je ze altijd moet gebruiken is maar de vraag. Maar je moet ze wel kunnen herkennen en juist kunnen inschatten. Wat in het Nederlands geen sinecure is - het is een creatieve taal.


Ja, juist kunnen inschatten, weet ik niet of ik dat kan. je kunt me hier testen als je er zin in hebt :lol: Ik kan in principe wel idiomatische taal begrijpen maar ik vind het niet gemakkelijk, of natuurlijk. ook in het Frans gebruik ik zulke uitdrukkingen helemaal niet vaak dan wanneer wel voel ik me onzeker dat ik het juist heb gezegd of met de correcte bedoeling. stom van mij eigenlijk, gezien ik van talen houd.

Maar verder wat zou je zeggen, dat mijn Nederlands op C1 niveau is?

Nederlands vind ik grappig, speels en leuk, het tegenover van elegant of bekakt. :lol:

waar zijn de anderen die Nederlands spreken? Iversen is niet thuis op het moment, maar zeker zal hij ook een keer langskomen. :)
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Hekje
Posts: 7
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:59 pm
Location: Brooklyn, NY
Languages: N: English
Learning: Dutch (intermediate), Spanish (beginner)
Backburner: French, Indonesian (beginner)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... f=15&t=905
x 11

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Hekje » Thu Jul 30, 2015 12:32 am

*zwaait*

Hallo allemaal. Ik herken jullie gebruikersnamen wel. Sorry dat ik afgelopen jaar opeens verdween! Toch is het heel leuk om gezellig op deze nieuwe website te zijn.
1 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Thu Jul 30, 2015 8:29 pm

1e4e6 wrote:
Wie van jullie leert het Nederlands om je daarnaar te verhuizen? Het Duits is vrij populair, maar zijn "zusje" het Nederlands kun je er bijna geen boek van in de algemene boekwinkels vinden.


ik niet. Ik kom uit Wallonië, maar sinds enkele maanden woon in Engeland omdat mijn vader hier werkt. ik kon kiezen tussen thuis blijven of meekomen, en ik koos de laatste.

Ja, Duits word veel meer gesproken en geleerd.

Mooie foto :)
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Thu Jul 30, 2015 8:34 pm

Hekje wrote:*zwaait*

Hallo allemaal. Ik herken jullie gebruikersnamen wel. Sorry dat ik afgelopen jaar opeens verdween! Toch is het heel leuk om gezellig op deze nieuwe website te zijn.


Hoi Hekje :)

ik herken jouw naam ook. ik verdween ook, maar niet omdat ik wilde, maar omdat ze me op htlal hebben verwijdert dwz verbannen :cry: ik ben zo blij dat er een nieuw forum is, maar even kijken of ik mag blijven.

Inderdaad, het is hier veel gezelliger dan op die oude snob plaats 8-)

ben jij dat in de foto?
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Hekje
Posts: 7
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:59 pm
Location: Brooklyn, NY
Languages: N: English
Learning: Dutch (intermediate), Spanish (beginner)
Backburner: French, Indonesian (beginner)
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... f=15&t=905
x 11

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Hekje » Tue Aug 11, 2015 10:54 pm

vogeltje wrote:Hoi Hekje :)

ik herken jouw naam ook. ik verdween ook, maar niet omdat ik wilde, maar omdat ze me op htlal hebben verwijdert dwz verbannen :cry: ik ben zo blij dat er een nieuw forum is, maar even kijken of ik mag blijven.

Inderdaad, het is hier veel gezelliger dan op die oude snob plaats 8-)

ben jij dat in de foto?

Hejjj

Ah, echt waar? Waarom? Hoeft niet te zeggen hoor, ik ben alleen maar benieuwd.

Ja dat ben ik hahaa. Ik ben blij dat we elkaar weer terug hebben gevonden!
0 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Thu Aug 13, 2015 3:39 pm

Hekje wrote:
vogeltje wrote:Hoi Hekje :)

ik herken jouw naam ook. ik verdween ook, maar niet omdat ik wilde, maar omdat ze me op htlal hebben verwijdert dwz verbannen :cry: ik ben zo blij dat er een nieuw forum is, maar even kijken of ik mag blijven.

Inderdaad, het is hier veel gezelliger dan op die oude snob plaats 8-)

ben jij dat in de foto?

Hejjj

Ah, echt waar? Waarom? Hoeft niet te zeggen hoor, ik ben alleen maar benieuwd.

Ja dat ben ik hahaa. Ik ben blij dat we elkaar weer terug hebben gevonden!


Jij bent mooi. Ik ben zelf ook best wel mooi, hoewel te dik :lol: ik sta nooit op de fotos, dus zal mijn gezicht hier niet plaatsten.

Er waren 3 moderators die dachten, dat ik de account van iemand anders had gehackt om op mezelf te kunnen stemmen!!! Ze dachten, dat ik zo graag punten wilden, dat ik plotseling de macht had om zijn password te raden!!!! Die persoon heeft daarna de moderators verteld dat hij zelf inderdaad op mij had gestemd, maar dan was het al te laat: ze hadden mijn account verbannen en het was onmogelijk om het weer actief te maken. Ze hadden het ook "geheim" gedaan: mijn account stond als "actief" maar het was blokkeert - onmogelijk om in te loggen of mijn PMS lezen. Als ik zoiets kon doen, zou ik natuurlijk voor de FBI werken en triljoenen per maand verdienen !!!
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests