Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
User avatar
Tristano
Blue Belt
Posts: 640
Joined: Mon Jul 20, 2015 7:11 am
Location: The Netherlands
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 1015

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Tristano » Sat Nov 04, 2017 9:16 am

Inderdaad! Ik vind het ook jammer.
Helaas zijn er niet veel leden die het Nederlands kunnen en willen schrijven. Ironisch is, als bepaalde zaken tussen Engeland en Nederland in Amerika in een andere manier waren afgerond, vandaag zou de hele wereld in het Nederlands en niet in het Engels praten, en deze zou een Nederlandstalige forum zijn. Gek hè?

Een probleem van threads in andere talen is dat ze geen echte onderwerp hebben. Ik vind jammer dat in een polyglotsforum man alleen in het Engels mag schrijven. Het lijkt me zeer beperkend.
1 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sat Nov 04, 2017 11:14 am

Tristano wrote:Inderdaad! Ik vind het ook jammer.
Helaas zijn er niet veel leden die het Nederlands kunnen en willen schrijven. Ironisch is, als bepaalde zaken tussen Engeland en Nederland in Amerika in een andere manier waren afgerond, vandaag zou de hele wereld in het Nederlands en niet in het Engels praten, en deze zou een Nederlandstalige forum zijn. Gek hè?

Een probleem van threads in andere talen is dat ze geen echte onderwerp hebben. Ik vind jammer dat in een polyglotsforum man alleen in het Engels mag schrijven. Het lijkt me zeer beperkend.


Ja, engels is de wereldtaal en daarmee heb ik uberhaput geen probleem, maar op een forum zoals dit, zou men vaker in andere talen moeten schrijven! Ja, beperkend, vind ik ook. Maar er zijn ook mensen daartussen, die zeggen dat ze een taal op hoog niveau bv b2 kunnen, maar eigenlijk kunnen ze niks begrijpen en niks zeggen. Desondanks, zijn er wel genoeg personen die ongeloofelijk veel kunnen. Ik noem niemand want dat mag niet.

Het had ook spaans kunnen zijn, maar de VS heeft meer invloed natuurlijk dan latijns amerika. Het frans was makkelijker geweest voor ons haha ik denk dat voor jou ook of niet?

hoe gaat het met jouw baby?
1 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Tristano
Blue Belt
Posts: 640
Joined: Mon Jul 20, 2015 7:11 am
Location: The Netherlands
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 1015

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Tristano » Sat Nov 04, 2017 7:56 pm

Mijn baby ontwikkeld zich fantastisch, maar we hebben veel zorgen over de redenen van haar aangeboren afwijkingen. De klinisch genetica heeft toevallig ontdekt dat ze een deletie aan de chromosoom 15 heeft, maar haar defecten passen niet bij die syndroom. Verder kon de klinisch genetica niets vinden, ondanks de uitgebreide onderzoeken van haar erfelijk materiaal. Volgende week wordt ze geopereerd aan haar schedel om haar craniosinestose te repareren. Heftig hoor. Maar ze is een ongelofelijk lief en happy baby.

Ja Frans zou makkelijker voor mij zijn, ook makkelijker dan Engels. En ik vind het ook mooier dan Engels :)
1 x

User avatar
trui
Orange Belt
Posts: 111
Joined: Sun Jun 04, 2017 5:54 pm
Languages: Native: English
Good enough: Dutch
Not there yet: German
Just starting: French
We'll see?: Russian
Language Log: https://forum.language-learners.org/vie ... 3&start=10
x 215

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby trui » Sat Nov 04, 2017 11:29 pm

Ik zou hier vaker schrijven maar ik hou liever van Nederlandse chatrooms zoals degene die ik modereer en daar ben ik vaak bezig mee.

Ik ben vandaag met van goghs brieven begonnen. ik vind het echt leuk om ze te kunnen lezen in hun oorspronkelijke taal. een paar zijn in het Frans dus daar heb ik wel een vertaling voor nodig. Ik ben ook deze maand een boek aan het schrijven voor nanowrimo in het Nederlands. ik heb nog niet veel geschreven maar ik geniet er echt van. :)

Veel succes trouwens met je baby, Tristano. ik hoop dat de operatie goed gaat.
2 x
All comments and corrections welcome.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Nov 05, 2017 2:55 am

Tristano wat mooi dat jouw baby zo lief en happy is. Ik hoop dat de operatie goed gaat en ook verder met de andere problemen. het klingt zeker heftig. veel succes en sterkte.

het italiaans vind ik heel elegant en een erg leuke taal, ook mogelijk om ongeveer te begrijpen zonder te leren. Wanneer men zingt is het italiaans de beste.

hoi trui. ben je geïnteresseerd in de kunst? (je leest de brieven van van gogh). Ik vind de kunst ook soms interessant en ben vorige week in de Tate geweest, dat is een leuke galerij in Londen. Dan zijn we ook in tate Modern geweest. Waarom leer je nederlands?
1 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Josquin
Blue Belt
Posts: 646
Joined: Sat Jul 18, 2015 2:38 pm
Location: Germany
Languages: German (native); English (advanced fluency); French (basic fluency); Italian, Swedish, Russian, Irish (intermediate); Dutch, Icelandic, Japanese, Portuguese, Scottish Gaelic (beginner); Latin, Ancient Greek, Biblical Hebrew, Sanskrit (reading only)
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=737
x 1764

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Josquin » Sun Nov 05, 2017 2:12 pm

Helaas kan ik niet in het Nederlands schrijven, maar ik kan alles begrijpen wat jullie schrijven. Ik heb al wat Nederlands geleerd, maar ik ben nu helemaal alles vergeten.

Niederländisch ist aber dem Deutschen sehr ähnlich, deshalb kann ich alles verstehen. ;)

Tot ziens!
1 x
Oró, sé do bheatha abhaile! Anois ar theacht an tsamhraidh.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Nov 05, 2017 6:34 pm

Josquin, jouw nederlands is goed!! :)

Inderdaad, nederlands is bijna een duitse dialekt (of duits is een nederlandse dialekt haha) :P

Ongelofelijk hoeveel vuurwerk ik gisteren en vandaag heb gehoord, en ja, iedereen hoort het ook. wat een geluk mijn hond niet bang ervoor is, maar de arme vogels en dieren die wel angst van krijgen.

vandaag zijn er veel diensten voor diejenigen die dood zijn. ik was in de kerk want dat vind ik een mooie herdenking hoewel ik zelden naar de kerk ga want ik ben niet religieuze, ook omdat je natuurlijk voor zoiets niet naar een kerk moet gaan sowieso.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Tristano
Blue Belt
Posts: 640
Joined: Mon Jul 20, 2015 7:11 am
Location: The Netherlands
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 1015

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Tristano » Sun Nov 05, 2017 8:38 pm

Josquin wrote:Helaas kan ik niet in het Nederlands schrijven, maar ik kan alles begrijpen wat jullie schrijven. Ik heb al wat Nederlands geleerd, maar ik ben nu helemaal alles vergeten.

Niederländisch ist aber dem Deutschen sehr ähnlich, deshalb kann ich alles verstehen. ;)

Tot ziens!


Was findest du schöner? Niederlandisch oder Deutsch?
Wat vind je mooier? Nederlands of Duits?

Het Nederlands moest ik leren om ervan te houden. Nu hou ik wel ervan maar in het begin vond ik het vreselijk.

Die Niederländische Sprache müsste ich lernen zu lieben. Nun liebe ich es aber im Anfang fand ich es schrecklich.

Jouw Nederlands is veel beter dan mijn Duits.
Dein Niederlandisch ist viel besser als mein Deutsch.
1 x

User avatar
Josquin
Blue Belt
Posts: 646
Joined: Sat Jul 18, 2015 2:38 pm
Location: Germany
Languages: German (native); English (advanced fluency); French (basic fluency); Italian, Swedish, Russian, Irish (intermediate); Dutch, Icelandic, Japanese, Portuguese, Scottish Gaelic (beginner); Latin, Ancient Greek, Biblical Hebrew, Sanskrit (reading only)
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=737
x 1764

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Josquin » Sun Nov 05, 2017 8:58 pm

Sorry, but I can't answer in Dutch. I hope I'm allowed to answer in English! Of course, I like German better. It's my native language! ;) But Dutch is nice as well. Many Germans don't like the sound of Dutch, but I think it's cute. Especially those funny expressions like "Slaap lekker"! This sounds so cute from a German perspective, because we only say "lecker" when talking about delicious food. :D

I don't think my Dutch is better than your German, but thanks anyway! I can understand Dutch pretty well, but I can't speak or write it for the life of me, except some very basic stuff.

Dank je wel!
3 x
Oró, sé do bheatha abhaile! Anois ar theacht an tsamhraidh.

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Mon Nov 06, 2017 2:43 am

Tristano wrote:
Het Nederlands moest ik leren om ervan te houden. Nu hou ik wel ervan maar in het begin vond ik het vreselijk.



het Nederlands vind ik ook vreselijk lelijk. het klinkt gewoon akelig en lelijk ook behoorlijk irritant. De intonatie maakt mij bijna overgeven het is zo vreselijk.

Maar er zijn gelukkig wel een paar regionale dialecten die veel minder vreselijk zijn en kun je langer volhouden te luisteren voordat je helemaal oorpijn krijgt. Er zijn ook sommige mensen die standaard nederlands spreken die prima klinken, dus niet lelijk, alhoewel de kleine minderheid.

Wat voor mij het ergste klinkt is de amerikaans-achitge maar toch nederlandse R, en dan ook de intonatie dat verschrikkelijk irritant en arrogant klinkt omdat het zulke patroon heeft.

Wat ik leuk vind is dat Nederlands de anti-bekak taal is en helemaal nooit snobbistisch is, een keukentaal. Het is een hartstikke leuke taal om te spreken. Het maakt me lachen, ik lach me kapot met Nederlands.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests