Wie spreekt ook Nederlands?

Practice your target languages here.
User avatar
tommus
Blue Belt
Posts: 957
Joined: Sat Jul 04, 2015 3:59 pm
Location: Kingston, ON, Canada
Languages: English (N), French (B2), Dutch (B2)
x 1937

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby tommus » Sun Aug 30, 2015 12:28 pm

vogeltje wrote:Waarom wil je Nederlands leren? wat een lelijke taal :evil: maar wel grappig en op zijn enige manier ook leuk.

Ik ben het oneens. Ik denk dat Nederlands is een mooie taal.

(Sorry. Ik heb een deeltje van dit bericht in het Engels per ongeluk geplaatst. Hier is een Nederlandse versie.)

Ik denk dat het zeer onbedachtzaam is, op een taal forum als dit, om een taal als "lelijk" te beschrijven. Zeer onbedachtzaam inderdaad, en niet behulpzaam.
Last edited by tommus on Sun Aug 30, 2015 5:14 pm, edited 1 time in total.
1 x
Dutch: 01 September -> 31 December 2020
Watch 1000 Dutch TV Series Videos : 40 / 1000

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Aug 30, 2015 2:18 pm

tommus wrote:
vogeltje wrote:Waarom wil je Nederlands leren? wat een lelijke taal :evil: maar wel grappig en op zijn enige manier ook leuk.

Ik ben het oneens. Ik denk dat Nederlands is een mooie taal.

I think it is very inconsiderate, on a nice language learning forum like this, to describe any language as "ugly". Very inconsiderate indeed, and not helpful.


Ik vind het lelijk. het doet pijn aan mijn oren en het is vreselijk lelijk en grof. Dit is mijn mening. Maar als u de rest van mijn post leest, zult u ook merken dat ik de taal ook erg grappig en leuk vind. Waarom denkt u dat ik zo graag in het nederlands schrijf? En heb zo veel moeite gedaan om het goed te leren?

I think it is very inconsiderate, on a nice language learning forum like this, to write in ENGLISH on the DUTCH LANGUAGE thread where 99.99999999999999999999999999% of the forum is in ENGLISH. Very inconsiderate indeed, and not helpful
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Aug 30, 2015 2:27 pm

PsittacusMagnus wrote:Ja, het is een mooie taal! Erg leuk!


Ik vind het ook leuk. Mooi niet. maar een meningsverschil mag, of niet?

Of moeten we allemaal robots zijn, die dezelfde mening delen?
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
rdearman
Site Admin
Posts: 7231
Joined: Thu May 14, 2015 4:18 pm
Location: United Kingdom
Languages: English (N)
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=1836
x 23123
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby rdearman » Sun Aug 30, 2015 4:35 pm

Can I remind everyone to post in Dutch and only post in English if they're translating the Dutch.

Kan ik iedereen eraan te herinneren om te posten in het Nederlands en alleen in het Engels post als ze het vertalen van het Nederlands.
2 x
: 0 / 150 Read 150 books in 2024

My YouTube Channel
The Autodidactic Podcast
My Author's Newsletter

I post on this forum with mobile devices, so excuse short msgs and typos.

User avatar
Iversen
Black Belt - 4th Dan
Posts: 4768
Joined: Sun Jul 19, 2015 7:36 pm
Location: Denmark
Languages: Monolingual travels in Danish, English, German, Dutch, Swedish, French, Portuguese, Spanish, Catalan, Italian, Romanian and (part time) Esperanto
Ahem, not yet: Norwegian, Afrikaans, Platt, Scots, Russian, Serbian, Bulgarian, Albanian, Greek, Latin, Irish, Indonesian and a few more...
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=1027
x 14962

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Iversen » Sun Aug 30, 2015 6:22 pm

Ik denk eigenlijk ook dat Nederlands een mooie taal is - en ik heb feitelijk liever de noordelijke varianten die meer keelklank hebben dan de zuidelijke varianten.

En Vogeltje, alstublieft wees vriendelijk om Tommus. Als je de mensen bang of boos maakt, zullen ze misschien stoppen met het schrijven in het Nederlands in plaats op Nederlands meer te schrijven.
2 x

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Sun Aug 30, 2015 8:12 pm

Iversen wrote:Ik denk eigenlijk ook dat Nederlands een mooie taal is - en ik heb feitelijk liever de noordelijke varianten die meer keelklank hebben dan de zuidelijke varianten.


Vind ik niet. ik vind het lelijk, en de klanken doen pijn aan mijn oren, en dan soms maken de Nederlandse uitspraak geluiden mij misselijk voelen, bovendien kan het ook arrogant klinken wanneer ze "hoor" met een amerikaans-achtige accent zeggen. De intonatie is erg irritant vooral bepaalde regionale varianten. Het klinkt als een geschreeuw en volledig lawaai.

En Vogeltje, alstublieft wees vriendelijk om Tommus. Als je de mensen bang of boos maakt, zullen ze misschien stoppen met het schrijven in het Nederlands in plaats op Nederlands meer te schrijven.


Ok, sorry. Ik wilde niet dat de mensen bang worden of boos enz maar Tommus moet dan wel ook tegen mij aardiger worden en niet zo boos en strikte leraar-achtig doen.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
Jar-Ptitsa
Brown Belt
Posts: 1000
Joined: Sun Jul 19, 2015 1:13 pm
Location: London
Languages: Belgian French (N)

I can speak: Dutch, German, English, Spanish and understand Italian, Portuguese, Wallonian, Afrikaans, but not always correctly.
x 652

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Jar-Ptitsa » Tue Sep 01, 2015 8:30 am

Ik deel niet meer mee in dit gesprek.

Wanneer mensen alleen deelnemen om mij te kritiseren heb ik dan helemaal geen zin meer erin.

Tommus, u kunt graag dit gesprek verder overnemen.

Vogeltje.
0 x
-w- I am Jar-ptitsa and my Hawaiian name is ʻā ʻaia. Please correct my mistakes in all the languages. Thank you very much.
: 1 / 50 Spanish grammar
: 5 / 50 Spanish vocabulary

User avatar
mick33
Orange Belt
Posts: 139
Joined: Sun Jul 12, 2015 6:39 am
Location: Lakewood, Washington, USA
Languages: First language: English
Languages I'm focusing on learning now: Italian.
Languages I'm learning but not focusing on: Afrikaans, Polish, Finnish Turkish, Spanish, Swedish, Catalan, Hungarian, Russian.
Just for fun I sometimes learn a little of: Hindi, Japanese, Indonesian, Georgian, Thai etc.
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=762
x 361

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby mick33 » Fri Oct 09, 2015 8:23 pm

Tristano wrote:Hallo iedereen, er is iemand die Nederlands ook spreekt?

Nee. Ik spreek niet Nederlands, maar ik kan het lezen.
0 x

getreallanguage
Yellow Belt
Posts: 91
Joined: Mon Jul 20, 2015 11:18 pm
Languages: Spanish (n), English (nn), Italian (int.), Dutch (beg.), Catalan, Swedish, Paraguayan Guarani
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=760
x 155
Contact:

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby getreallanguage » Fri Jul 15, 2016 10:54 pm

Hoe gaat het met jullie, goede mensen?
0 x

User avatar
Tristano
Blue Belt
Posts: 640
Joined: Mon Jul 20, 2015 7:11 am
Location: The Netherlands
Languages: Native: Italian
Speaks: English, Dutch, French, Spanish
Understands but not yet speaks: Romanian
Studies: German
Can't wait to put his hands on: Scandinavian languages, Slavic languages, Turkish, Arabic and other stuff
Language Log: viewtopic.php?f=15&t=5141
x 1015

Re: Wie spreekt ook Nederlands?

Postby Tristano » Sun Jul 17, 2016 8:45 pm

Heel goed hoor ;)
0 x


Return to “Multilingual Room”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests